Arcadia (2012)

geregisseerd door Olivia Silver
met Ryan Simpkins, John Hawkes en Kendall Toole

De reis naar Arcadia, een klein stadje in het zonnige Californië, duurt meerdere dagen. Dit is de stad waar vader met zijn drie kinderen naar toe gaat in hun stationwagen, die tot de nok toe afgeladen is. Het lijkt er op dat ze aan het verhuizen zijn. Er is niks aan de hand en hun moeder zal zich snel ben hen voegen. Althans, zo lijkt het. Maar al snel ontdekt de 12-jarige Greta dat er iets niet in de haak is. Wat verbergt haar vader voor hen?

avatar van Movie-Addicted
Redelijk coming-of-age roadmovie met degelijk acteerwerk.

Gewoon een kijkje waard

*3.25

avatar van opa-ben
goed drama dat zich afspeelt langs de weg, in motels, wegrestaurants en, natuurlijk, de auto. gedurende de film bouwt de spanning zich op, Greta die steeds probeert haar moeder te bereiken maar nooit verder komt dan de voicemail en de vader die volhoudt dat moeder zich straks bij hen zal voegen. op het laatst is de spanning te snijden.
gewoon een goede film, met stevig acteerwerk, ook van de jonge kinderen. de jongste 2, Greta en haar broertje, zijn ook echt broer en zus.