Beyond the Blackboard (2011)

geregisseerd door Jeff Bleckner
met Emily VanCamp, Steve Talley en Timothy Busfield

De vierentwintigjarige Stacey Bess gaat voor het eerst lesgeven. Daarbij krijgt ze te maken met haar eigen angsten en vooroordelen, die ze moet zien te overwinnen. Pas dan kan ze iets gaan betekenen voor de levens van de dakloze kinderen aan wie ze in een geïmproviseerde lesruimte lesgeeft.

avatar van Decec
Deze film wil ik graag zien, bekende actrice Emily VanCamp (Revenge tv series...)

avatar van Lebarron
Een fijne made for tv-movie over een lerares die bij een daklozencentrum gedropt wordt om de kinderen les te geven. Ze heeft geen lesmateriaal, boeken of tafeltjes tot haar beschikking maar ze maakt er toch het beste van. De film weet boven de middelmaat uit te komen dankzij Emily VanCamp en Treat Williams. Die al eerder samen hadden gewerkt in Everwood. Echt zo'n film dat wanneer je er in meegaat hij prima te doen is.