• 8.355.839 stemmen

Drama / Mystery | 90 minuten

Genre: Drama / Mystery

Geregisseerd door: Henry Barrial

Met onder meer: Rudolf Martin, Heather Ankeny en Keith Diamond

IMDb beoordeling: 5,8 (615)

Plot Pig

Een man komt tot bewustzijn in de woestijn met een kap over zijn hoofd en zijn handen vastgebonden op zijn rug. Hij heeft geen flauw idee wie hij is of hoe hij daar verzeild is geraakt. In zijn broekzak zit een papiertje met een naam: Manny Elder, een conciërge in Los Angeles. Als hij van uitputting in elkaar stuikt, wordt hij gevonden door een mooie weduwe die alleen in de woestijn woont met haar zoon. Samen rijden ze naar Los Angeles om het mysterie van zijn identiteit te ontrafelen. In de stad ontdekt hij aanwijzigen naar zijn bestaan. Sommige lijken gepland, andere ontdekt hij bij toeval. En soms spreken de sporen elkaar tegen of gaan ze verschillende richtingen uit. Maar telkens als hij voor een doorbraak staat, eindigt zijn zoektocht en wordt hij weer wakker in de woestijn, zonder herinneringen aan wat vooraf ging.

avatar van ibendb

ibendb

Een mooi mysterydrama.
Pig is leuk, heeft een goed verhaal en de acteurs acteren naar behoren. Maar het minpunt van deze film is het feit dat het niet boeiend genoeg is. Soms had ik moeite om gefocust te blijven. De twist op het einde vond ik onverwacht, maar vergezocht. Maar nu zit ik nog steeds met een vraag: waarom werd Lukas Ernst Justin genoemd? 3*

gauke

Het verhaal, in de kern of iemand het resultaat is van herinneringen en ervaringen, intrigeert en heeft potientie, maar had interessanter kunnen zijn (het lijkt of de regisseur er zelf geen vat op heeft) en minder klinisch. Het mysterie ontpopt zich als een raadsel, waarbij Henry Barrial meer focust op vindingrijkheid en personages en hun motieven dan op de antwoorden.

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Een film met een interessant gegeven die ik slecht uitgewerkt vond en mij niet kon boeien

avatar van 606

Beetje memento jatwerk met geheugen verlies ect, verder niet echt een speciale film

stinissen (crew films & series)

Interessant gegeven dat je op het einde van de film met een leeg gevoel achterlaat.

avatar van blurp194

blurp194

Eerst mysterie, daarna een omslag naar iets anders. Op zich interessant gegeven, maar de uitwerking is wat teveel tv-film achtig - de lowbudgetsfeer druipt er wat teveel vanaf. Behalve door het wat rammende werk van de acteurs, komt dat voor een belangrijk deel door wat onhandig gedoe met de stijl van filmen, en ook doordat daar inconsequent mee omgegaan wordt - dan weer wat afstandelijk volgend, dan weer dicht op de huid, maar dan zonder dat dat echt logisch wordt. In de omslag wordt daar dan weer wat bewuster gebruik van gemaakt, lijkt het.

De kernvraag die Gauke ook al noemt - is iemand zoals hij geboren is, of het resultaat van ervaring en herinnering - wordt vanzelfsprekend niet beantwoord. In de vaktaal bekend als 'nature versus nurture', houdt die vraag alle psychologen op de wereld bezig - al een jaar of honderd of zo. Maar dat is veel breder dan het stukje uitleg dat de film voor zijn mysterie nodig heeft. Wellicht net genoeg om de argumenten wederzijds weer eens op te schudden.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een speciale film. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar hij heeft me wel aangenaam verrast. De film doet natuurlijk aan Memento denken, maar toch is hij anders (Memento is natuurlijk wel een trapje hoger qua verhaal en complexiteit), maar daarom niet minder waard om te bekijken.

'k vond het een fascinerend verhaal en redelijk mysterieus en 'k leefde wel mee met het personage. De film heeft mij dan ook de volledige speelduur geboeid. 'k vond het verhaal wel een verrassende wending hebben.

De cast bestond niet echt uit bekend volk, maar wist me dus wel te overtuigen.

Een prima film en 'k heb me er wel mee geamuseerd.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1920 stemmen

Tja, allemaal niet echt iets mis mee, en zelfs een matige acteerprestatie (die van Keith Diamond als Manny Elder) blijkt binnen de plot keurig verklaard te kunnen worden, maar echt boeien kon het allemaal niet, denkelijk toch omdat de lowbudgetsfeer er wat teveel vanaf druipt zoals blurp194 het formuleert. Rudolf Martin doet wat hij kan (hoewel hij een gezicht heeft waar ik niet graag naar kijk, een soort Keith Carradine zonder de aantrekkelijke ambiguïteit), en de regisseur en scriptschrijver heeft zowel hart als hoofd op de juiste plaats, maar misschien heeft deze film tussen z'n intrigerende begin en z'n WTF-ontknoping gewoon meer interessante scènes, settings en personages nodig om de adrenaline op peil te houden.