Sur la Planche (2011)

Alternatieve titel: On the Edge

Duitsland / Marokko / Frankrijk

geregisseerd door Leila Kilani
met Soufia Issami, Mouna Bahmad en Nouzha Akel

Badia en Imane zijn vriendinnen die overdag garnalen pellen in de fabriek, en 's nachts onder valse voorwendselen mannen bestelen. Op straat leren ze Asma en Nadal kennen, die een baantje hebben in de Vrije Zone, het Europees georiënteerde deel van de stad. Vooral de temperamentvolle Badia ziet daarin een opstapje naar meer welvaart. Ze moet daarvoor wel haar criminele activiteiten naar een hoger en risicovoller plan tillen.

avatar van Mr Thee
niet slecht voor een debuutfilm! dicht op de huid gefilmd. komt realistisch over. film heeft op een zeker moment een dipje.