El Triunfo de los Campeones Justicieros (1974)

Mexico / Guatemala
Actie / Avontuur

geregisseerd door Rafael Lanuza
met Blue Demon, Superzan en Elsa Cárdenas

Een aantal gemaskerde helden, die expert zijn in het worstelen, bundelen de krachten samen. Wanneer de wereld wordt aangevallen door een buitenaardse macht, moeten ze alles op alles zetten om de planeet te redden van de ondergang. De zogenaamde 'aliens' proberen de mensen als slaven te onderwerpen. Uiteindelijk veranderen ze de slaven in een groene drab. Blue Demon en zijn 'Justitiële Kampioenen' slaan echter keihard terug.

Er bestaan er 3 van : campeones justicieros films...de tweede hebben we reeds besproken, de derde tracteert ons op de volgende rolbezetting : BD- Tinieblas- el fantasma blanco, wederom met hun lieftallige assistente Cardenas.
Wederom geset in Guatemala, en met als tegenstanders ditmaal uit outer space afkomstige ...dwergen die kunnen veranderen in snot/linzensoep/snert met rode ogen, als het tegenzit. Zoals u begrijpt zijn deze transformatiescènes- wellicht de slechtste uit de hele filmgeschiedenis- de highlights uit deze volstrekt absurde, a-logische film. Zo heb ik niet begrepen wie er mutanten zijn en wie de echte aliens, en of ze ook allemaal in dezelfde groene drab veranderen, hoe dit gebeurt en waarom. En nee, als je het verstaat weet je het nog niet. Ook begreep ik niet geheel wat de rol van die zendmast nu precies is, maar ik was nooit zo goed in natuurkunde.
Het klinkt allemaal erg leuk en campy, maar helaas is er ook een nevenintrige rondom een geniale wetenschapper, ene Mendoza. Zoals sommige clowns de mensheid willen dienen door te kakelen op filmfora, zo zijn er ook geniale wetenschappers die juist de mensheid willen dienen door zich te vermommen als clown, zo de eenvoudigen en armen vermakend. Leuk, maar ik zat niet echt te wachten op uitgebreide circusfootage ipv. de gebruikelijke LL intermezzi, die we hier niet zien.
Zelfs de makers van deze hilarisch slechte- bij vlagen hilarisch dan- prul begrepen dat het zo niet verder kon en met dit derde deel werd de CJ saga dan ook tamelijk onwaardig afgesloten.
Slechts voor de diehard linzensoepdwergen cinema buffs.

avatar van Vinokourov
Hey pippo, waar haal je dit soort films vandaan?

In de US kost dit soort films in de grabbelton 1 dollar, anders kun je ze pogen te bestellen/ importeren per regio 1 DVD. De meesten echter hebben geen subs, en de kwaliteit van beeld en geluid is doorgaans kut. Je mag ze van mij ook gewoon downloaden, natuurlijk.
-edit : deze heeft GEEN subs, itt. wat op Amazon wordt beweerd. Dit geldt voor de meesten van deze producten.