Los Campeones Justicieros (1971)

Alternatieve titel: The Champions of Justice

Mexico
Actie / Avontuur

geregisseerd door Federico Curiel
met Blue Demon, Mil Máscaras en El Médico Asesino

Blue Demon is de kapitein van een Mexicaanse team van gemaskerde worstelaars. Tijdens een wedstrijd in een publieke arena sluipen enkele dwergen - gekleed in kostuums van een superheld - via het dak binnen en openen ze met machinegeweren het vuur op Blue Demon en zijn kompanen. De moordpoging mislukt, maar de daders ontsnappen. Wie is het brein achter de misdaad? Blue Demon gaat op onderzoek uit en ontdekt dat het een krankzinnige geleerde is, met de codenaam “De Zwarte Hand”. Hij was een paar jaren eerder door Blue Demon en zijn vrienden naar de gevangenis gestuurd, maar is ontsnapt en zint nu op wraak.