The Bible: In the Beginning... (1966)

Alternatieve titels: The Bible | La Bibbia

Verenigde Staten / Italië

geregisseerd door John Huston
met Richard Harris, John Huston en Ava Gardner

In op zichzelf staande verhalen worden de 22 hoofdstukken uit Genesis verteld; van de schepping en de zondeval tot de ark van Noach en het offer van Isaak.

avatar van MrHorror
ik kan me voorstellen dat deze film indertijd veel indruk moet hebben gemaakt. hoewel de film erg mooi is, vond ik m te lang.

avatar van Amercianpie
mee eens,
Zeker in die tijd, zou het veel meer indruk hebben gemaakt dan nu,
maar vond toch dat ze hem wat korter mochten maken.

avatar van stephan73
Monsterproduktie van John Huston (en producent Dino de Laurentiis) met een buslading bekende namen.
Normaal houdt ik niet zo van dit soort bijbelse epics, maar deze was zeker niet slecht.
Één van de weinige films die ik nog niet heb gezien van Huston, maar hij haalt het niet bij zijn werk uit de jaren '40.
Mooi camerawerk en aardig acteerwerk, alleen jammer dat de dialogen zo oubolig zijn.

avatar van hkoster
mooie rol van John Huston.