Puerto Escondido (1992)

Italië
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Gabriele Salvatores
met Diego Abatantuono, Renato Carpentieri en Claudio Bisio

Mario Tozzi is per ongeluk getuige van een dubbele moord die door politiecommissaris Viola wordt begaan. Omdat hij voor zijn leven vreest, besluit hij zijn baan bij een Milanese bank op te geven en naar Mexico te vluchten. Daar aangekomen ontdekt hij dat zijn bankrekening is geblokkeerd en dat er beslag is gelegd op zijn creditcard. In het Mexicaanse dorp Puerto Esconido wordt tot overmaat van ramp zijn geld gestolen door een Italiaan, Alex geheten, die het geld nodig heeft om een vechthaan te kunnen kopen. Alex was ontwerper voor Swatch horloges in Zwitserland maar ruilde het gewone leven in om met zijn vriendin Anita in Mexico te kunnen wonen.