The Thirteenth Chair (1937)

Alternatieve titels: The 13th Chair | De Dertiende Stoel

1 stem

geregisseerd door George B. Seitz
met Dame May Whitty, Madge Evans en Lewis Stone

Tijdens een seance van de mysticus Rosalie La Grange wordt er een man omgebracht. De moord vindt plaats in het huis van een Brits-Indiase gouverneur. Het slachtoffer was een chanteur en alle aanwezigen hadden een goede reden om hem uit de weg te ruimen. Het wordt voor Rosalie echter nog moeilijker wanneer haar eigen dochter als verdachte gezien wordt. Rosalie is niet tevreden met de manier waarop inspecteur Marney de zaak onderzoekt, en neemt het heft in eigen handen.

avatar van Dutchfan
Aardige,sfeervolle film met een geweldige Dame May Whitty in de hoofdrol.

Whitty,een Britse top-toneelactrice,begon in 1937 haar Hollywood-carriere en dit was haar 2e Hollywoodfilm...Er zouden nog vele topfilms volgen.

Het verhaal is onwaarschijnlijk,maar door de goede acteurs is de film het bekijken waard.