Children of Beslan (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Ewa Ewart en Leslie Woodhead

Op 1 september 2004 stormde een groep zwaar bewapende extremistische rebellen School Nr. 1 in Beslan, Noord-Ossetië in Rusland binnen. Gedurende drie dagen werden meer dan duizend kinderen en volwassenen gegijzeld gehouden in een snikhete gymnastiekzaal. Ze kregen geen voedsel en water, en werden gedwongen om hun handen boven hun hoofd te houden. De schrijnende belegering eindigde op 3 september, met een reeks van explosies en een regen van geweervuur; wat zo'n 350 mensen het leven kostte - de helft van hen kinderen. In deze documentaire vertellen enkele van de jongste overlevenden van Beslan hun verhaal.