ad

Genre: Drama

Oorsprong: Taiwan

Geregisseerd door: Lin Yu-hsien

Met onder meer: Eddie Peng

IMDb beoordeling: 7,1 (861)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Oorspronkelijke titel: 翻滾吧!阿信

Releasedatum: 2 december 2011

Over Jump Ashin!

Ashin is bijna zijn hele leven al bezig met het trainen voor het nationale gymnastiekteam. Zijn moeder denkt echter dat al zijn harde werk tot niets zal leiden en vraagt zijn coach hem uit het team te halen. Ashin besluit daarop helemaal met de sport te stoppen. Hij raakt bevriend met de verkeerde personen en werkt zich enorm in de nesten.

imageimage

Young Ashin

Young Hsien

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Waargebeurd verhaal, goed acteerwerk, leuke vechtscene's. Kortom, kijken!

*3.5

avatar van McSavah

McSavah

Dust in the Wind

avatar van beavis

beavis

ouch. matig geacteerde, voorspelbare, sentimentele draak

avatar van McSavah

McSavah

Sorry

Matig geacteerd? Mwoah, niet denderd, maar zeker niet storend. Voorspelbaar? Jazeker, niet voor niets is er voor die openingsscène gekozen. Sentimenteel? Niet echt. Emoties waren vrij terecht dacht ik, en ook niet overbodig. Oké, een enkele huilbui kwam er niet heel lekker uit

Dan toch nog 2.5* voor de mooie cinematografie en PUMA logo's?

avatar van beavis

beavis

nee de cinematografie deed het em ook niet...

ik vond de vriendschap tussen Ashin en zijn idiote gangster buddy wel interessant. En die knullige turn-gevechten die hierboven ook al werden genoemd namen me terug naar jongere jaren waarin ik American Anthem en Gymkata zag.

voor de laagste score moet een film bij mij wel heeeel erg niet zijn best doen

gauke

Onder het motto "sport redt iemand uit de misère; (gedeeltelijk) op ware gebeurtenissen (de broer van de regisseur) gebaseerd komedieachtig, onderhoudend, voorspelbaar, clichématig en te lang durend melodrama, waarin Yu-Hsien Lin zich enkele ongeloofwaardige en dramatische vrijheden veroorlooft. De gevechtscènes zijn te statisch, ondanks de martial arts effecten. De turnscènes en de mannenlijven zijn mooi.