Shi Lian 33 Tian (2011)

China
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Teng Huatao
met Baihe Bai, Zhang Wen en Jingfei Guo

De 27-jarige Huang Xiaoxianer is gelukkig in de liefde, totdat ze haar haar vriend betrapt met haar beste vriendin. Ze begint met het bijhouden van een dagboek en beschrijft daarin haar problemen in de liefde. Zal Huang er in slagen haar échte prins op het witte paard te vinden?

Simpele low budgetfilm over een jonge vrouw, die maar niet kan wennen aan het feit dat ze na jaren gedumpt is door haar vriend. Langzaam maar zeker bouwt zij een aseksuele vriendschap op met een collega, die haar steeds terzijde staat. Film zonder veel hoogte- of dieptepunten met als voornaamste attractie het acteerwerk van Baihe Bai en Zhang Wen.