Treasure Island (2012)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Avontuur
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Steve Barron
met Eddie Izzard, Toby Regbo en Donald Sutherland

De jonge Jim Hawkins (Toby Regbo) is de enige die met een zeilschip een legendarisch eiland, dat bekend staat om zijn verborgen schatten, kan bereiken. Maar aan boord van het schip bevindt zich ook de mysterieuze kok John Silver (Eddie Izzard), wiens ware motivatie voor de reis er voor zorgt dat Jim twijfels krijgt tegenover de gehele bemanning.

avatar van Uzza_Sparta
zo te zien wordt dit de allereerste film van 2012 aangezien deze tv film zijn wereldpremiere krijgt op de Britse Sky1 kanaal over twee nachten op 1 en 2 januari

Eddie Izzard speelt Long John Silver, en Elijah Wood, Donald Sutherland, Shirley Henderson, Philip Glenister (life on Mars) en Keith Allen doen hier ook in mee

Helaas kunnen we Sky1 niet hier krijgen maar hopelijk brengen ze het dan binnenkort uit op DVD

Hier de trailer

YouTube - Sky 1 HD's Treasure Island Trailer

avatar van roherium
heb me wel vermaakt met deze mini serie 3*

avatar van Uzza_Sparta
niet een topper maar wel goed. Jammer dat veel mensen de komedie films van Depp zullen gaan gebruiken als de norm voor piratenfilms.
Dit is meer piratenfilms meets Goodfellas

avatar van Re73
Het verhaal is mooi in beeld gebracht en om het verhaal niet te kort te doen is de 3 uur ook gerechtvaardigd. Ik heb hem uitgezeten maar omdat ik het verhaal te goed ken was het een hele zit.

avatar van RooieBloemkool
Eddie Izzard als een Johnny Depp rip-off met zijn 'gay pirate' eyeliner. En hoe hebben ze in godsnaam de moeder van Jim Hawkins kunnen casten. Wat een verschrikkelijk irritant wijf met die hoge zeikstem.

De film keek wel lekker weg hoor.

avatar van Pazmaster
Matige versie van treasure island . Overbodig eigenlijk, want er zijn meerdere versies van treasure island gemaakt die toch wel stukken beter zijn. Het acteerwerk is ook niet best. Zelfs niet van Donald Sutherland. Ook de special FX zijn niet best. Dit komt allemaal heel erg over als een matige B film. Okee het is wel een miniserie maar dan nog. Als je dit verhaal nog niet kent (wat me sterk lijkt) zou ik je aan raden om een andere versie te kijken van dit verhaal. Bijvoorbeeld de gelijknamige film uit 1990

avatar van Filmfan74
Drie uur is best lang (als je het in een keer kijkt), maar ik heb me niet verveeld. Het is een mooie productie met realistische beelden (rotte tanden, vieze kleren, kielhalen, niet alleen blanke mensen aan boord). Verrassende glansrol voor stand-up comedian Eddy Izzard, leuke bijrol van Elijah Wood, ik heb me prima vermaakt.

avatar van mock turtle
Absoluut onderhoudende film. Vooral in het tweede deel verschuinen er echter allerlei misplaatste camera- en montagetruckjes die de film niet ten goede komen; zodanig irritant dat mijn waardering voor de film stukken daalde. Ook de vervelende Elijah Wood, die een nep Captain Sparrow vertolkt, compleet met make-up en vlechtjes was nou niet echt nodig.
Einde was echter weer voldoende, dus toch wel 3*.

Ik voel me zwaar bekocht, het tweede deel vormt grotendeels een kopie van het eerste deel. De speelduur had tot maximaal 120 minuten beperkt kunnen blijven.

avatar van martijn011
Ik heb vreselijk spijt dat ik deze film opgezet heb. De film duurt ook nog eens enorm lang en hoe langer de film duurt, hoe tenenkrommender het wordt. Onbegrijpelijke keuzes worden door de regisseur gemaakt wat betreft camerawerk. Onnodige versnellingen, vertragingen, wazigheden.. Het was een bron van ergernis

Het acteerwerk is al helemaal om te janken. Ook Elijah Wood en Donald Sutherland zijn te lachwekkend voor woorden.
Nee, dit gaat helemaal nergens over. Voor een goede piratenfilm moet je, zo blijkt maar weer, bij de Pirates-films zijn.
Zwaar onvoldoende

avatar van nightbreed
TV-film, 3 uur, geen BBC logo... Hmm, deze sla ik wijzelijk over...denk ik.

Matige film, toch denk ik voor de liefhebber redelijk vermakelijk.

avatar van oemoemenoe
Degelijke leuke avonturenfilm zonder veel opsmuk en spektakel.....
Goed script wat duidelijk overkomt.

avatar van Decec
Een redelijk avonturenfilm...
Redelijk verhaal (geen spannend verhaal)...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Donald Sutherland en Elijah Wood (Lord of the Rings)...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond muziek/geluid (Dolby Digital)...
Geen topper film...

avatar van kalehein
Voor het genre piraten is dit gewoon een goede film. Het verhaal is simpel, maar welke piratenfilm niet
Het is overduidelijk het verhaal van goed en slecht en de jonge Hawkins die een keuze moet maken.
De setting is ook geweldig van het donkere Bristol naar de Caraiben.
Er zijn wel 2 minpuntjes die ik kan bedenken....
1) de duur, het had inderdaad wel wat korter gemogen, 2u is meer dan genoeg
2) Elijah Wood als Ben Gun Zo snel als hij opeens verdwijnt, zo plots is hij er in deel 2 weer. Niet echt toegevoegde waarde en had wat mij betreft in het begin wat meer aandacht moeten krijgen, zodat het in deel 2 niet allemaal plots klaps is.

avatar van mnrk
She's got an arse on her that would sit well on any rollicking sea. I always say a man who could choose a good horse could choose a good ship, just by looking at its arse. And you, sir, look like a man who knows his way around a horse's arse.

Dit was een vermakelijke film/mini serie van Steve Barron...

Het verhaal is niet zo heel sterk uitgewerkt maar blijft door toch wel de leuke sfeer aangenaam om naar te kijken...De gehele aankleding was wel in orde net zoals de setting.

Het acteerwerk is ook van redelijk niveau, Eddy Izzard was prima in zijn rol maar van mij hadden ze Elijah Wood weg mogen laten in deze film.

avatar van VierkanteOogjes
Mijn verwachtingen waren best hoog bij het zien van de speelduur; welke avonturen gaan ze allemaal beleven op zoek naar de schat?
Nou, helaas te weinig, boottochtje, en huisje aanvallen op het eiland. Ik had zo gehoopt op een dwaaltocht over het eiland met spannende avonturen.
Tom Hanks heeft ze met Cast Away wel beleefd en dat in z'n eentje!

avatar van Fryce
Matig tot redelijke piraten film.

avatar van Thorak
Redelijke miniserie die opzich niet verveeld tijdens het kijken, maar ook nergens ook maar één uitblinkende scène kent.
Naarmate het verhaal vorderd wordt het ook wel steeds kinderlijker lijkt het. Tegen het eind heb je echt het idee dat je een jeugdserie aan het kijken bent.
Het grootste manco is de casting. Sommigen zijn echt niet op hun plaats. Donald Sutherland zet voornamelijk zichzelf voor schut met het brakke acteren dat hij doet en Elijah Wood zet een kinderlijke EO commercial neer. Eddie Izzard doet het naar mijn idee redelijk sympathiek, maar ook niet veel meer dan dat. De moeder van Jim is al eerder genoemd hierboven en daar heb ik niets aan toe te voegen.
Een krappe 2.5* omdat het nét aan onderhoudend genoeg is om 2.0* te geven.

avatar van Skuller
heb me prima vermaakty met deze mini serie ,zit goed in elkaar en verveeld nergens

avatar van esoxlucius
Heb me prima verveeld met deze mini serie, zit redelijk in elkaar maar boeit nergens.

avatar van knusse stoel
Ook wij hebben ons prima vermaakt met deze mini-serie.
Eerlijk toegeven; we hadden op meer gehoopt met zulke grote namen maar zoals gezegt, in zijn totaliteit was de film prima vermaak.

avatar van Rodger
Redelijke film..
Ik heb deze film in twee delen gezien, en maar goed ook.. anders was ik er halverwege uitgestapt.
2.**

avatar van Geno
Heerlijke film. Een lange zit, maar de moeite waard. Voor mensen die van spectaculair sabelgekletter houden en karakters die bovenmenselijke acties bieden, is het een ondoenlijke zit. De spanning zit 'm in de uitwerking van de karakters en de wendingen die het verhaal telkens krijgt, en de keuzes die mensen daarbij (moeten) maken om te overleven. Tussen al het opportunisme en egoïsme heen blijkt er tegen wil en dank een vriendschap te zijn ontstaan tussen Jim Hawkins en Long John Silver... of althans een zeker respect voor elkaars overlevingskunsten... ; een aardig gegeven toch.
De karakters zijn overtuigend neergezet. De 'muziek' vond ik een verademing en mede bijdragen aan de impact die deze film heeft.

Zeker nog eens terugzien!

Een dikke 3.5

wicomave schreef:
De speelduur had tot maximaal 120 minuten beperkt kunnen blijven.

Duurde wat mij betreft ook allemaal veel langer dan nodig. Jammer, want het idee was goed en de film begon leuk.

avatar van ILDIB
prima film wellicht wat lang. Maar nergens dat ik denk schiet toch op of wat een gezever.

Ik heb me prima vermaakt gisteren. Zelfs beide delen achter elkaar gekeken zonder me te vervelen. Drie acteurs hadden wat mij betreft weg mogen blijven Donald Sutherland doet niets goed in deze film, De moeder van Jim is ook irritant aanwezig met haar vervelende stem en Elijah Wood ziet er potsierlijk uit, iets waar hij overigens weinig aan kan doen. De make up afdeling echter des te meer. Maar verder ziet het er allemaal goed uit. Muziek is prima en over de linie wordt er redelijk geacteerd.

Er zitten ook nog wel de nodige fouten in de film. Ik vind dat zowel Jim als de dokter als Long John wel erg luxueus leven. Lijkt mij dat je in die tijd niet zo'n mooi woning had tenzij je stinkend rijk was. En met het kielhalen gaat de film ook flink de mist in.

avatar van weerwolf79
Wat een vreselijke bagger film, erg slecht geacteerd en veel te lang, het origineel is beter.