Hora Proelefsis (2010)

Griekenland
Drama / Thriller

geregisseerd door Syllas Tzoumerkas
met Amalia Moutoussi, Thanos Samaras en Ioanna Tsirigouli

Een Griekse familie van drie generaties is verscheurd over een adoptie van vele jaren terug. Vooral Stergios, wiens 27e verjaardag het is, zit vol met wrok en opgekropte woede. Zijn moeder Gena heeft jaren geleden zijn broer Thanos opgegeven voor een adoptie binnen het gezin, waardoor hij gedwongen was alleen met zijn instabiele moeder te leven. Jaren later, als de beide broers zijn opgegroeid, dreigen de interne spanningen het gezin te doen exploderen. Maar naast de familie, staat ook Griekenland zelf - geteisterd door hevige protesten en rellen - aan het begin van een diepe crisis.