Bloodwork (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Eric Wostenberg
met Travis Van Winkle, Tricia Helfer en Mircea Monroe

Twee studenten besluiten samen deel te nemen aan een medisch onderzoek om wat extra geld bij te verdienen. Het onderzoek vergt dat ze beiden een experimentele drug gebruiken waarvan de bijeffecten nog onbekend zijn. Terwijl ze in een steriele omgeving verblijven, beginnen de nare bijeffecten van de drug zich langzaam op te dringen. Het gevaar beperkt zich echter niet tot hen alleen.

avatar van SaNDuTjE
Recensie iemand?

SaNDuTjE schreef:
Recensie iemand?

Ben hem nu aan het kijken. Laat wel weten wat ik er van vind.

Vond het een spannende film. In het begin is alles nog erg onduidelijk . Maar er gebeuren dingen die je in het begin niet kunt verklaren. Er zijn veel films over experimenten maar deze is net even anders. In het begin zit er nog humor in maar later wordt de film best wel goor en bloederig. Het is net nog geen horror film. Blijft spannend en verassend tot het eind.

avatar van SaNDuTjE
Bedankt voor je bericht. Zal deze eens een poging wagen.

avatar van Drifter
Standaard verhaal, niet slecht gemaakt. (Vind persoonliljk het einde niet geweldig.)

avatar van alvinvdv
Een goede film, die zeker het bekijken waard is.
Spannend en verassend filmpje.
3,5* waard.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vrij voorspelbaar.

Deze thriller over twee jongens die zich opgeven voor een medisch experiment kent een inrigerend begin, alsmede een spannende eerste helft. Tijdens het eerste gedeelte is namelijk nog van alles mogelijk en zegeviert het mysterie. De opbouw is tot dan toe vrij aardig, al is de irritante Rik Young die piraat Johnny Depp imiteert een behoorlijke voorbode op nog meer wisselvalligheid.

De tweede helft daarentegen wordt de film telkens meer clichématig en ontspoort het verhaal. Uiteindelijk vliegt de film vrij voorspelbaar uit de bocht en wordt er nog een poging gedaan om er een leuk einde aan te draaien middels de bijrollende Eric Roberts, die rijkelijk laat op de proppen komt. Het eindresultaat is een onderhoudende, maar nogal standaard flick die zijn potentie niet benut.

Doorsnee.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

Redelijke thriller die de aandacht weet vast te houden het belachelijke einde doet de film geen goed , anders een ruime voldoende.

De film begint wel aardig en bouwt een zekere spanning op, maar toen was de inspiratie bij de regisseur blijkbaar op, want het vervolg is onlogisch, chaotisch en slecht uitgewerkt. Ene moment zit je naar aardige mysterie thriller te kijken en volgende moment een over the top slecht aftreksel van Resident EvilJammer, gemiste kans! 2*

avatar van Barry83
Tot een half uur voor het einde van de film zat deze qua beoordeling nog op een 3,5 bij mij. Zeker om Tricia Helfer in een dokterspakje te zien is geen straf Film en het verhaal is tot dan gewoon onderhouden, spannend en mysterieus. Maar dan lijkt net, zoals anderen hier ook al zeggen, het geld op is voor de film. Einde is gewoon ontzettend slecht, slordig en zwak waardoor de film helaas toch veel in waarde verliest. Jammer want met een goed einde zou dit zeker een topfilm geweest kunnen zijn. Daarom 2,5 *

avatar van karilem
Ik vond het zelf een film van niets... draait helemaal alleen maar om bloed. Het verhaal zelf is niet echt origineel en ook niet spannend. Eigenlijk weet je al van te voren wat er gaat gebeuren. Niets bijzonder en bloed....

avatar van Elineloves
Ik had zin in een slechte film, en die heb ik gekregen. Helaas niet leuk-slecht maar eerder vervelend-slecht. Toch uitgekeken, ookal boeide het me halverwege totaal niet meer. Begon nog vrij aardig, het wist mijn aandacht ook vast te houden, maar als ze er eenmaal een tijdje zijn zakt het in elkaar. Hier en daar nog een spanningsmoment, maar niet onderhoudend genoeg. Acteerwerk was zwaar wisselend, een enkeling deed het prima, de meerderheid ondermaats. Op een gegeven moment is het een warboel, alsof de regisseur dacht ;''Dit is wel leuk, kom, we gooien dit er nog even tussendoor!'' Ging totaal nergens meer over.

Ik was blij dat ik kon gaan slapen.

avatar van Noodless
Degelijke opbouw waarbij het verhaal best interessant blijft in het eerste gedeelte.
Nadien ontspoort het verhaal en laat helaas hier en daar wat steken vallen.
Maar het is vooral het slot dat de film helemaal geen goed doet. De regisseur weet dan er een chaotisch, tegenvallend zooitje van te maken met ongeloofwaardige plotwendingen.
oja, Eric Roberts doet ook nog even mee. 5/10

avatar van nightbreed
Rommel!

avatar van oemoemenoe
Niet echt een doorslaand succes , maar is best aan te zien...
Mooi open einde...

Matige film waarin twee studenten zich opgeven als proefkonijn om zo een extra centje te verdienen. De film begint wel aardig en ook de humor is hier wel op zijn plaats. Helaas wordt het naar het einde toe een standaard slasher. Ook is het acteerwerk nogal matig. Niet echt goed, maar over het geheel nog redelijk vermakelijk. Net geen 3.0 sterren.

Zwak semi-horror plot waar weinig structuur in lijkt te zitten. Met name het einde lijkt terpkekke bedacht en uitgewerkt te zijn. Cinematografisch weinig verbluffend en ook de cast kan nimmer overtuigen. Niemendalletje.

avatar van mansie3
ik vond het een goede film,eerst wat verwarrend,maar je loopt absoluut niet weg.

avatar van Skuller
Zinema schreef:
Vrij voorspelbaar.

Doorsnee.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

helemaal mee eens , eerste 45 min zijn goed te doen ,daarna gaat het snel berg afwaarts en begon ik me meer en meer te irriteren aan alle onwaarschijnlijkheden.

Zeker niet hoogstaand maar opzicht wel nog best een aardig onderhoudende Thriller / Horror die redelijk weet te boeien en ook lekker wegkijkt. Het verhaal is leuk gevonden en de film weet ook wel te boeien. Helaas is de uitvoering wat minder (zeker wat betreft het laatste gedeelte, daar zitten wel wat aardige horror momenten in verwerkt en bevat ook de meeste actie) en is de cast ook niet bepaald geweldig. Het was wel plezierig om naar Dr. Wilcox gespeeld door Tricia Helfer te kijken.

avatar van danny61
eigenlijk een film waar er al zoveel van gemaakt zijn.Qua spanning zoals gewoonlijk niet echt wat het moet zijn .Dus de hele film niet echt veel soeps goed voor eens te zien. ik geef 4 op 10

avatar van Aapje81
Het eerste half uur wordt best goed gebracht. De opbouw is verzorgt en het acteerwerk is niet vervelend. Het tweede deel van de film is een stukje minder. Creativiteit en spanning ontbreken volledig en de personages weten steeds minder te boeien. Het enige verassende is de kleine bijrol van Eric Roberts.

Middelmatig

avatar van Mac Hammer Fan
Twee studenten aanvaarden een grote som geld om als proefkonijn te dienen voor een drug die wonden supersnel doet genezen. Helaas zijn er ook neveneffecten: in geringe dosis agressiviteit maar in grote dosis wordt het pas echt gevaarlijk en leidt het tot cannibalisme. De opbouw van het script weet zeker te boeien en het acteerwerk is meestal OK. De steriele omgeving ziet er uit als een ziekenhuis en is sfeervol. Vooral in het tweede deel gaat het er soms bloederig aan toe. Een beetje jammer van de slotsekwens, maar voor de rest toch onderhoudend. Een nipte *3*.