My Best Day (2012)

1 stem

geregisseerd door Erin Greenwell
met Rachel Style, Ashlie Atkinson en Raúl Castillo

Receptioniste Karen (Rachel Style) kan niet geloven dat ze moet werken op de prachtige dag van Fourth of July (Onafhankelijkheidsdag). Een telefoontje van haar verloren gewaande vader zet echter een reeks aan gebeurtenissen in beweging die het kleine stadje voor eens en voor altijd zal veranderen. Ondertussen moet Megan kiezen tussen de stabiliteit van haar oude vriendin en de kick van een nieuwe liefde.

De personen in deze ongewone komedie (er komen er nogal wat langs) zijn tegelijk penibel en lief; zij proberen allemaal hun eigen plek te veroveren en hoewel er meerdere lesbisch zijn is het beslist geen lesbische film. Het verhaal snijdt de nodige thema's aan, is grappig op een natuurlijke wijze; de regisseuse blijkt te beschikken over een goede timing voor humor.