• 8.348.753 stemmen

Genre: Familie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: David Bracknell

Met onder meer: David Lodge, Dermot Kelly en David Lodge

IMDb beoordeling: 6,6 (163)

Plot Cup Fever

De kinderen van Barton United proberen de beker in hun lokale voetbalcompetitie in Manchester te winnen. De nare meneer Bates verzet zich tegen het team en wil dat de concurrerende ploeg waarin zijn zoontje speelt de beker pakt. Als gemeenteraadslid probeert hij achterbaks het jeugdvoetbalteam van zijn grasmat te beroven. Gelukkig wordt hen vanuit Old Trafford de helpende hand toegereikt.

imageimage

avatar van Darbie

Darbie

Deze film kwam door toeval op mijn pad en alhoewel ik totaal niet geïnteresseerd ben in voetbal, besloot ik 'm te gaan bekijken vanwege zijn ontzettend hoge score op IMDb (8,4).

Volledig op locatie gefilmd, zodat ik kon genieten van de mooie en sympathieke zwart/wit-beelden over het reilen en zeilen van een Engels doorsnee plattelandsstadje zo'n halve eeuw geleden. En dat is mij wel een 3,5 waard.

Die hoge score op IMDb blijft mij echter een raadsel.

avatar van Baggerman

Baggerman

Darbie schreef:

Die hoge score op IMDb blijft mij echter een raadsel.

Wellicht die-hard Man Unitedfans die hoge scores geven? En de aanwezigheid van Bobby Charlton, Nobby Stiles, Dennis Law en Matt Busby?

Leuk dat er toch eindelijk een stem bij deze film (en The Sky Bike) staat! Toch niet voor niets toegevoegd. Zelf heb ik beide films ooit ook gezien toen ik nog klein was, maar ik weet er echt niet meer genoeg van om een cijfer te kunnen geven. Volgens mij zijn ze nu lekker nostalgisch en oubollig.

Zijn bovengenoemde films opnieuw uitgebracht, Darbie?

avatar van Darbie

Darbie

Dat zou ik niet weten Baggerman, de versie die ik heb gezien vond ik op You Tube. En de kwaliteit was voor mij - zeker gezien het jaartal - ruim voldoende.