• 8.349.435 stemmen

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Carin Goeijers

Plot DeWolff

De drie bandleden van DeWolff steken hun enthousiasme niet onder stoelen of banken als hun manager Ron Engelen ze het grote nieuws brengt: ze staan op Pinkpop, het grootste popfestival van Nederland. Het evenement in mei wordt de start van een jubelzomer voor de piepjonge psychedelische bluesrockers uit Geleen: ze winden clubs door heel Nederland om hun vingers, spelen in het voorprogramma van The Black Keys een uitverkocht HMH plat en reizen naar Boedapest voor hun eerste buitenlandse optreden op het Sziget festival. Regisseur Carin Goeijers volgt de band gedurende een tumultueus jaar. Bandleden Pablo en Luka van de Poel en Robin Piso doen wat alle rockbandjes doen - ze geven alles tijdens hun optredens, drinken biertjes en maken platte scheetgrappen in de bus naar huis - maar wel met Limburgse bescheidenheid: ze hebben geen groupies maar lieve vriendinnetjes, en als ze in een dronken bui een kleedkamer kort en klein slaan, krijgen ze een standje van manager Ron en kopen ze de volgende dag beduusd een nieuwe bank voor de zaaleigenaar. Tussen de regels door zien we hoe het plotselinge succes van hun band invloed heeft op hun ontluikende levens, van hun relaties tot de carrièreplannen die ze maken.

kappeuter (crew films)

avatar van Bijdevaate11

Bijdevaate11

vanmiddag bekijken:)

avatar van gukker

gukker

Vandaag gezien op IDFA. Als fan van de band vond ik het zeker interessant om wat meer over de bandleden te weten te komen. De beelden van de liveshows zijn erg goed gedaan en er was een hoop te zien, al had er wel wat meer eenheid in de documentaire gemogen en hadden ze bij sommige onderwerpen ook wel wat meer de diepte in kunnen gaan.

avatar van Bijdevaate11

Bijdevaate11

Dan zat je vast in hetzelfde kleine zaaltje, podium mozaiek?

Verder wel vermakelijke docu:)