Luuraja ja Luuletaja (2016)

Alternatieve titel: The Spy and The Poet

Estland

geregisseerd door Toomas Hussar
met Jan Uuspõld, Lana Vatsel en Rain Tolk

Op een avond ontmoet Gustav, een zwijgzame agent en voormalig alcoholist, een geheimzinnige zigeunervrouw in een bar. Via de in de bar aanwezige dichter Miku wordt het hem duidelijk dat zij een lokmiddel is. Dit duidt op een valstrik van de Sovjet geheime dienst. Gelet op zijn taak om informatie te verkrijgen over de plannen van de vijand, mag Gustav zich in de buurt van de mooie dame begeven. Alles wordt ingewikkelder wanneer hij zich gedwongen voelt om zich over te geven aan haar charme. De situatie dreigt uit de hand te lopen.