Kirin no Tsubasa: Gekijoban Shinzanmono (2012)

Alternatieve titels: The Wings of the Kirin | 麒麟の翼 ~劇場版・新参者~

Japan

geregisseerd door Nobuhiro Doi
met Hiroshi Abe, Yui Aragaki en Meisa Kuroki

In Nihombashi in Tokio wordt het lijk van een man gevonden onder een beeld van een giraf met vleugels. Een verdachte genaamd Yashima is betrokken bij een auto-ongeluk en raakt buiten bewustzijn. Yashima's geliefde komt over vanuit Fukushima en bezweert de politie dat Yashima absoluut geen crimineel is. Detective Kyoichiro Kaga onderzoekt de zaak en ontdekt een verband tussen het slachtoffer en Yashima. Een verborgen aspect van het slachtoffer wordt onthuld waar zelfs zijn kinderen niets van wisten.

Naar mijn smaak een te langdradig moordmysterie. Het gezapige tempo en het steeds van het niets toevoegen van kleine bouwstenen voor de oplossing, komen de film niet ten goede. Bijkomend probleem: het wordt nooit spannend.
Film blijft ver achter bij de mooie drama’s, die regisseur Nobuhiro Doi eerder heeft gemaakt.