Napoleon (1995)

Australië / Japan
Familie / Avontuur

geregisseerd door Mario Andreacchio
met Jamie Croft, Philip Quast en Coralie Sawade

Napoleon is een hond die in Sydney, Australië woont. Als hij op een dag in een mand springt waar een aantal met helium gevulde ballonnen aan bevestigd zijn, vliegt hij weg. Hij strandt op een eiland in de buurt waar hij bevriend raakt met een papegaai, die hem leert te overleven op het eiland.

vandaag was de Nederlandstalige versie te zien op Canvas. Leuke kinderfilm. Je vraagt je wel af hoe ze al die pups die Napoleon spelen zo rustig hebben gekregen dat ze al die stunts uithalen. Wij hebben zelf een golden retriever gehad en die was heel speels. In de Nederlandstalige versie vind ik de papagaaiestem wel ergerlijk.

film_kaza
deze film heeft een laag gemiddelde. is mijn mening.
ik was er vroeger gek op, ik zag de nl versie en ik heb hem vaak gekeken.

3 sterren

Ms. H.
Dit was echt mijn lievelingsfilm vroeger..
Zo enorm vaak gekeken, kan hem dromen nu
Vind inderdaad ook dat hij wel wat meer verdiend!
Goeie kinderfilm hoor

*Chrissie*
Wat een schattige film! Zeker een goed vermaak voor de kleine kinderen, zelfs voor mij 2.5*

Wat is er met chrissie aan de hand??? Als dat hondje nou es een grote snoekduik uit die ballon zou doen, en dan zo lekker met die snuit over het asfalt schuren terwijl er een grote bulldozer net overheenkomt... dát zou een goede film zijn.

donnerkebab schreef:

Onzinnige opmerking.

neo (crew)
Na circa 30 minuten is elke 'dieren die praten' film vervelend. Napeleon is geen uitzondering, hoe leuk die kleine dibbes ook is. 2 sterren

avatar van kimberlyVD
te lage score toch...
ok, dit is geen topfilm maar wel leuk om eens te kijken...
toen ik klein was behorde hij tot men favoriete films en nu vind ik hem nog steeds leuk... 3,5

film_kaza
Vandaag herzien. Tjaaa... vroeger was het inderdaad erg leuk. Maar nu.. al die pratende dieren, liedjes en het verhaal zijn niet meer wat het geweest was. De film heeft wel 2 goeie dingen: het liedje wat napoleon zingt, en toch het idee dat ze altijd echte dieren gebruikte inplaats van neppe robots.

avatar van aunuscus
donnerkebab schreef:

Wat is er mis met jouw dat je zo een gore comment begin,t te plaatsen over deze film ik heb echt gejankt in een scene die tien keer minder erg was dan de beschrijvin hier boven mij echt ga iets anders schrijven.

avatar van DonOswaldo
Duidelijk een van de mindere dierenfilmpjes.

Grootste probleem is dat de stemmen niet echt helemaal werken, en dat is toch wel dé vereiste voor dit soort filmpjes. Ook de liedjes waren een totale 'minderwaarde'. Verder niet erg bijzonder, doch redelijk uitgewerkt. Jammer van de stemmen dus..

Opvallend weinig mensen krijgen we te zien (ook op het begin en einde), niet erg ofso, maar mocht wel iets meer.

De ballon van film is overigens al ruim voor tijd sissend leeggelopen waardoor deze al erg korte speelduur zelfs langdradig aanvoelt en het niet eens de kans krijgt om met een sisser te eindigen.