Straight Story (2006)

Griekenland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Vladimiros Kiriakidis en Efi Mouriki
met Anthimos Ananiadis, Kanellina Menouti en Meni Constantinidou

Yannis houdt van Sofia, echter zijn ouders, zijn vrienden en de gehele gemeenschap zijn daar op tegen. Maar wat is het probleem? Het klinkt idioot: het probleem is dat ze hetero zijn. Yannis en Sofia behoren tot een andere wereld, een wereld waar homoseksuele relaties de norm zijn en waar enkel personen van hetzelfde geslacht verliefd op elkaar kunnen worden. Een ieder die wat anders beweert, wordt vliegensvlug verbannen. Om hun liefde voor elkaar levend te houden, zullen Yannis en Sofia het onmogelijke mogelijk moeten maken.

Deze mix van ironie, romantiek en seks was volgens hetzelfde concept eerder te zien in 'Almost Normal' uit 2005 en de cast had meer niveau. Zonder gebruik te maken van overdreven karikaturen, minder farce en niet zo "gemaakt", maakte deze oprechte film duidelijker hoe je je als buitenstaander voelt. Gewoon minder commercieel, maar beter.