The Bunny Game (2011)

Horror

geregisseerd door Adam Rehmeier
met Rodleen Getsic, Norwood Fisher en Gregg Gilmore

Bunny is een prostituee die op straat werkt en er op zoek is naar drugs en eten. Onder invloed papt ze aan met de trucker Hog, die haar net voldoende geeft voor haar volgende shot. Maar het verdwaasde meisje is geen partij voor de trucker, die wel houdt van een potje gewelddadige seks...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Title « British Board of Film Classification - bbfc.co.uk

Gaat niet gebeuren want is niet door de Britse filmkeuring heengekomen.

avatar van beavis
de Zweedse dvd uitgave zojuist besteld bij subdvd.com
lijkt me een aardige opwarmer voor Imagine

erik1677
Wow! ziet er wel ruig uit, eens kijken of ik hem ergens te pakken krijg

avatar van brucecampbell
Nihilistische nu-"horror"film met expliciete sex en een dreigende ondertoon die mij ondanks dit totaal niet kon boeien. De film duurt veel te lang ondanks de korte speelduur en de repeterende camera shots begonnen echt mijn keel uit te hangen.
Dit is meer een stijloefening dan een film en dat zien we wel meer de laatste jaren met de "vernieuwende" horrorfilms.

Verhaal is eigenlijk heel simpel, een onnozel drugs hoertje wordt meegenomen door een gestoorde vrachtwagen chauffeur die haar daarna gedwongen onderwerpt aan idiote en perverse martelingen. Eerlijk gezegd stellen die martelingen weinig voor (een paar brandmerken en een kaal geschoren hoofd, haar pruim overigens niet) en heb je ook totaal geen medelijden met het drugs hoertje (ze had overigens best aardige borsten). Ze krijgt eigenlijk wat ze verdient. In de film wordt overigens zeer weinig gepraat (wel heel veel vreselijk gekrijs) waardoor het eigenlijk ook nooit echt een verhaal wordt. De black metal muziek in het eerste gedeelte van de film en de eerste 15 minuten van het verhaal waren nog het beste van deze film want de rest stelt echt bitter weinig voor en is het kijken amper waard. De film is bedoeld om te shockeren, maar ik kreeg het er niet warm of koud van. Het enige wat voor mij een ware marteling was, was om deze film helemaal uit te kijken want ook al duurt hij amper 75 minuten, het zijn 75 hele lange ellendige minuten.

avatar van Baldur
Misantropische film zonder enige hoop. Mooi in zwart-wit geschoten met bijpassende duistere soundtrack en editing. Het is allemaal wat te repetitief, maar met name het eerste deel is sterk.

avatar van Elineloves
Tja. Wat moet je met zo'n asociaal, snuivend, als een koe vretende hoer? Na tien minuten heb je eigenlijk al besloten dat je haar een domme snol vindt waar je geen sympathie voor kunt opbrengen. Ze roept het over zichzelf af. Met haar uitgroei, vieze nagels, vreemde borsten die veel te ver uit elkaar staan en haar vrije mannelijke gezicht is ze verre van aantrekkelijk te noemen.

Het duurde allemaal ook vrij lang. Dialogen waren ruk, en toen het 'echt begon' werd ik helemaal gestoord van dat eeuwige gekrijs, gekraak, geschreeuw en gemekker. De martelingen vond ik ook maar zo-zo, het echte schokeffect bleef bij mij uit. Niet dat het niet gruwelijk is, daar niet van. Maar het blijf voornamelijk bij heel veel geschreeuw en een vreselijk gestoorde trucker. Het hoertje wordt ook steeds koekwauzer.

75 minuten is kort, maar in dit geval erg lang. Met 40 minuten was je er ook geweest.

Vreemde ervaring. Weet nog steeds niet waar ik nou naar gekeken heb.

avatar van umbra
Heerlijk nihilistische donkere sfeer die deze film naar voor brengt en ook vette muziek Geen doekjes erom winden, gewoon hard rechtdoor en erover gaan, zo hoort het Lekker wijfie trouwens 4/5

avatar van sinterklaas
Een soort Alternatieve Poughkeepsie Tapes?

Fascinerend maar behoorlijk smerig, vuig en meedogenloos filmpje uit de Underground-scene, een wereld die geen grenzen kent, en soms ook weer wel.

We worden al meteen in de diep chaotische, zwart-witte, en smerige montage gedonderd en maken kennis met straat-prostie Bunny die de ene agressieve gestoorde klant na de andere vertoefd waarbij ze haar verdriet ook regelmatig wegsnuifd met coke, waarbij alles ook overduidelijk erg hard moet gaan aankomen bij de kijker. De film gaat steeds verder wanneer ze de psychopatische Trucker Hog aantreft, waarbij we ons dan met de rest van de film in het pijn, lijden, en kwellen van Bunny.

Alles wordt ook stevig aangedikt met de vuige soundtrack, de oorslopende geluiden die nog wel eens opduiken, en een hoop gerommel met beelden, flashbackjes en geknipper. Ook hadden de makers overduidelijk een ode aan stad/land-plaatjes.

En dan te bedenken dat dit hele verhaal gewoon is bedacht en geschreven door de actrice, die hier eindeloos verwaarloosd mag worden.

Het einde was ook WTF???

interessante non-expliciete martelporno maar meh

avatar van niethie
Heb het niet vaak maar moest toch wel even slikken bij sommige reacties hier. Tegelijk zijn ze een uitstekend voorbeeld van een maatschappij die met de dag sneller verhard en emotioneel dood bloed doordat ze steeds meer gewend raakt. Nou ben ik zelf verre van een heilige en heb ik ook zo'n beetje het ergste van het ergste wel gezien als het gaat om dit sub-genre maar dat dit soort geweld tegen het vrouwelijk lichaam goed gepraat worden omdat ze het over zichzelf uitroepen gaat me toch wat ver. Ik had juist een intens medelij met Bunny. Mocht dit zo'n tien a twaalf jaar geleden zijn uitgebracht dan had het, vermoed ik, veel meer stof doen opwaaien. Maar ik vrees dat er tegenwoordig toch op z'n een necrofiele scene aan te pas moet komen wil het bepaalde mensen nog een beetje wat doen. Toch spijtig want ik was hier tegen verwachtingen in best van onder de indruk. Ben blij dat ik hier door twee voorgangers nog in gesteunt word want verder lijkt dit unaniem met de grond gelijk gemaakt te worden op het net, vooral het imdb gemiddelde slaat daar in nergens op. Nu zijn dit soort films lang niet voor iedereen weggelegt, maar vind toch dat het op z'n minst visueel te prijzen valt. Ik denk dat als ze Rehmeier een wat forser budget uit zouden keren en hij op deze koers doorvaart er wel iets heel moois uit zou kunnen komen, gezien al dit aanvoelde als een samenwerking van Grandrieux en Aranofsky (in zijn hoogdagen) met veel hinten naar Begotten en andere cultwerkjes. Met name de montage is bijna niet van deze aarde. Grimmig nihilistisch, maar bijna ritmisch als een videoclip. Echter slaat dit naar enige tijd wel een wat repetatieve richting in waardoor ik toch op (3,5*) blijf steken. Maar het is zeker een van de betere in zijn soort.

avatar van Rickyman
Ben het ook helemaal eens met de bovenstaande mening van Niethie, best shockerend inderdaad.
Ook beslist geen gezellig filmpje voor een fijn avondje kijkplezier, maar gruwelijk smerig en sadistisch. Zeer sterk uitgevoerd en dus een uitstekende horror.
Maarja, het is eens wat anders.

avatar van DjFrankie
Tegenvallende film, een hoop geschok met de camera en knipper flashbacks maken dit werkje niet interessanter. Op de aftiteling de actrice en het echtpaar Rehmeier die draaien en maken de hele film. Met een paar acteurs natuurlijk. Martyrs maakte een grote indruk op mij in dit "genre" maar dat zal deze niet doen.

avatar van Noodless
Ja watte...wat was me dat voor iets?

De opzet van de film is gewoon irritant : voortdurend schokkende beelden precies gegoten in een soort videoclip. Het gebruik van zwart-wit beelden is misschien wel een goede keuze, maar de film wist mij op geen enkel vlak te boeien. De personages zijn totaal niet interessant en het verhaal leidt naar niks. Spannend of eng is het allerminst ondanks heel wat martelingen en vieze beelden. Die beelden kunnen je wel verbijsteren, maar het deed mij niks. Het voelde gewoon leeg aan. Blij dat de film maar een korte speelduur had. Oef.... 2/10