Adolescence Pervertie (1974)

Frankrijk / Italië
Drama / Erotiek

geregisseerd door José Bénazéraf
met Femi Benussi, Hervé Hallf en Malisa Longo

Mirella, een zwoele wiskundelerares van middelbare leeftijd, wordt verliefd op één van haar studenten; Alain. Haar kleinburgerlijke opvoeding staat haar fantasieën over de jongen echter in de weg. Dan komt ze erachter dat haar beste vriendin seks met hem gehad heeft.

Ze bestonden nog : niet geheel XXX, mainstream films van Benazeraf...dit was geloof ik de laatste en reeds een hybride tussen auteursfilm en hardcore porn. Sommigen die het goed met B. voorhebben zijn bereid dit als een spoof te zien, ik vrees eerder dat onze klungel hier een uiterst opzichtige poging doet om van 2 walletjes te eten : enerzijds meeliften op de gekende " sex en politiek " cinemagolf in IT, anderzijds en voor de zekerheid er nog wat hardcore inserts tussenvoegend voor de eerder op het onderlijf gerichte, minder intellectuele kijkertjes.
Het product is tamelijk bizar te noemen, zeker omdat de Franse DVD die 88 minuten duurt wat random ( ? ) cuts heeft aangebracht waarin niet alle hardcore is weggesneden, en die bovendien de protagonisten Frans laat kakelen en de bijfiguren Italiaans omdat niemand schijnbaar de moeite heeft genomen die te overdubben !
Maar we hebben Benussi ( sinds wanneer is 29 van middelbare leeftijd ) die enthousiast uit de kleren gaat, net als haar collega Longo trouwens. Doen de 2 collegatjes het ook met elkaar ? Jazeker ! Het hoogtepunt allicht uit de film, deze lesbosequentie van 3 minuten.
Ik zei dat niet alle hardcore was weggeknipt uit de DVD, wel random onderbroken. Dit betekent dat we dus eerst Benussi zien die wat aan haar tetters frunnikt, wat dan vervolgens overgaat in een hardcoresequentie waarin een body double ziczhelf integraal van onderen bevredigt. Slechts 1 voorbeeld, de DVD wemelt van dit soort Salomonscutting waardoor de film amper om aan te zien is, geen unicum trouwens voor dit soort seventies zgn. cultreleases.
Het auteursaspect dan : een - denk ik- onbedoeld parodistisch overkomend verhaaltje over taboedoorbrekende sex tussen meerderjarig en minderjarig, lerares en scholier, tegen de achtergrond van de immer nakende revolutie met alle parafernalia die daarbij horen , dus de manifs en de demo's. En ja, natuurlijk komen er wat fasjisten tussenbeide en wordt het knokken.
De dialogen zijn in hun onoprechtheid en opzichtige bijbedoelingen hilarisch, vooral de marksistiese retoriek van de zgn. 15 jarige toyboy Laurent !
Benussi als en wiskundelerares en bevlogen revolutionaire en gefrustreerde eenzame huisvrouw ? Wij geloven het niet meteen...
Behalve de prettige verschijningen van Longo en Benussi is de location shooting in het vuurrode Perugia fraai, wat ook geldt voor de score van Micalizzi