Alias a Gentleman (1948)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Harry Beaumont
met Wallace Beery, Tom Drake en Dorothy Patrick

Jim Breedin heeft het einde van zijn tien jaren gevangenisstraf in zicht, gedurende welke tijd hij zich heeft bezig gehouden met een studie hoe op het rechte pad te blijven en een ware gentleman te worden. Zijn voormalige partner vertrouwt hem niet en denkt dat Breedin iets voor hem achterhoudt. Hij huurt daarom een actrice in die zich moet voordoen als de dochter van Breedin. Breedin raakt erg gesteld op haar, maar zij bekent uiteindelijk het bedrog. Dan worden zij en haar verloofde ontvoerd door handlangers van zijn ex-partner en Breedin haalt al zijn spaargeld van de bank om het losgeld te betalen. Deze actie is voor een stel criminelen echter het geplande teken om de bank te beroven en Breedin wordt wederom gearresteerd omdat men hem verdenkt van medeplichtigheid.