• 8.351.932 stemmen

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Max Mayer

Met onder meer: Sarah Bolger, James Marsden en Claire Danes

Plot As Cool as I Am

"How do you grow up when your parents haven't?"

Door haar mannelijke kapsel en houding wordt Lucy (Sarah Bolger) als een van de jongens beschouwd. Ze kan goed overweg met haar vader (James Marsden) maar wordt regelmatig maandenlang gescheiden van hem wanneer hij werkt in Canada. Wanneer Lucy 14 wordt begint ze te veranderen en laat ze haar jongensachtige imago vallen. Dan komt ze er achter dat het huwelijk van haar ouders niet zo goed is als ze altijd dacht, en blijkt haar moeder een romance te hebben met een collega. Ook blijkt er meer achter de lange Canadese uitstapjes van haar vader te zitten.

imageimage

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Onderhond

Meh.

Redelijk raar maar simple portret van een gezinnetje dat langzaamaan uit elkaar dondert. De dochter eist de hoofdrol op, maar hangt ergens op een vreemde plaats tussen betrouwbaar en losbol in. Niet echt het meest geloofwaardige personage wat mij betreft.

Moeder en vader zijn redelijk lastige mensen wiens leven niet zoveel voorstelt. Het daaruit voorvloeiend drama is jammer genoeg niet zo boeiend, de film neemt dan nog een klein duikje wanneer het vriendje van Lucy van het toneel verdwijnt. Rare keuzes allemaal, die maar weinig toevoegen.

Echt slecht is het niet en de film heeft ook wel een aantal aardige momentjes, maar het heeft allemaal geen impact, waarbij ik er vanuit ga dat morgen het meeste alweer vergeten is. Leek meer bezigheidstherapie voor de acteurs en regisseurs dan dat het een goede film moest zijn.

avatar van Menni

Menni

Beste feelgood van het jaar.

Vond de film wel oke. Kon beter

Maar ik keek net even op imdb, omdat ik mij afvroeg wie iemand was die er in speelde. En toen zag ik iets heeeeel raars.

Weet nou niet of ik de goeie versie heb gezien, heeft te maken wat haar vader doet al hij niet thuis is.

Zag 3 actor credits. Waar ik meer vragen over heb. En die 3 actor credits hebben te maken met haar vader chuck. En wat hij doet als hij niet thuis is.

Is er iemand hier of iemand van moviemeter die mij kan helpen bij deze vragen. Ik wil hier niet te veel zegen.

avatar van blurp194

blurp194

Een wat voorspelbaar en niet zo dramatisch drama. Lucy worstelt met een ietwat moeilijke jeugd. In het begin komt dat nog wel een beetje over, maar vanaf eenderde van de speelduur, of de helft of zo wordt het wat langdradig en wat zeurderig. Sarah Bolger speelt leuk, hoewel ze ook wel een scene of wat niet echt sterk doet. Verder volkomen vergeetbaar kijkvoer.

Er blijven overigens wel wat zaken open in de film - zie ook de vorige post. Doet ietwat vermoeden dat het script na het filmen nog is bijgesteld, en wellicht een aantal geplande zaken de final cut niet gehaald hebben. Dat verklaart dan ook wel ietwat dat de film zo inzakt.