The Kick (2011)

Thailand / Zuid-Korea
Actie

geregisseerd door Prachya Pinkaew
met K. Kim, Cho Jae-Hyun en Ji-won Ye

Een Koreaanse familie, enkel bestaande uit taekwondo specialisten, verhuist naar Thailand, waar ze een taekwondo school opzetten. Een lid van de familie, Taeju, wil daar liever niets mee te maken hebben en wil een beroemde zangeres worden. De familie wordt bekend wanneer ze een aantal professionele dieven een halt toeroepen.

Pinkaew zakt wat af.

Hij heeft volgens mij wat moeite om weer een richting te vinden. Het Muay Thai gebeuren lijkt wat doodgebloed te zijn, maar Taekwondo blijkt een wat povere vervanging.

Niet dat de actiescenes nu zo slecht zijn. Dat groene kereltje is superlenig en er zitten weer een paar geniale scenes in, maar écht hard aankomen doet het allemaal niet en buiten de dans/gevecht combo is er ook niet zoveel speciaals te zien.

Yanin komt ook te weinig aan de bak, de Koreaanse familie is eigenlijk een beetje vervelend en ook de bad guys spreken amper tot de verbeelding. Resten spectaculaire actiescenes en leuke vecht settings. Jammer dat het een iets te klein deel van het geheel uitmaakt, want de opvulling maakt het allemaal iets te saai en langdradig.

Hoop dat Pinkaew binnenkort nog een keer echt kan uitpakken.

avatar van Insignificance
Hmm. Ik lees net (ik loop wat achter, geloof ik) dat Pinkaew met Tom Yum Goong 2 bezig is. Met Yanin en Jaa. Dat zou 'm dan toch moeten worden..

ipman-99
Vette gevecht film vol moves met Asian Superstar Yanin Vismistananda ("Chocolate") !!! Ik heb er geen woorden voor .... alweer een fantastische samenwerking tussen regisseur Prachya Pinkaew en Yanin na dat fantastische "Chocolate" !!! Mooie choreografie !

avatar van Gang_Star
Meer dan vermakelijke Pinkaew. Waar dit keer de nadruk niet op Muay Thai is gelegd, wordt de nadruk wel gelegd op Taekwondo. Ook dit kan er prima mee door.

Het verhaal heeft maar weinig om handen. Een taekwondo familie wordt het doelwit van een criminele organisatie omdat de zoon van de familie een dolk (of wat het is) weet te beschermen door oplettendheid en zijn taekwondo moves.

Dit mag echter de pret niet drukken, want ondanks het wat mindere verhaal is het zeer vermakelijk om te kijken. De film bevat meer dan genoeg strakke vechtscene's.
Overigens de scene in de dierentuin met de krokodillen sloeg eigenlijk nergens op, echter vond ik het ondanks ook best grappig.

Prima film.

avatar van Pazmaster
Toch niet zo best hoor deze film. Er wordt slecht geacteerd, heeft slechte humor, slechte muziek, rommelig camerawerk, en slechte special fx. Nou zou ik daar nog mee kunnen leven als de gevechten goed zouden zijn. Helaas is dit ook niet het geval. Er zitten heel veel mooie moves in deze film maar het heeft allemaal geen impact. Ik weet niet of dat door het slechte camerawerk of door het gebrek aan (of slechte) special FX komt, maar het ziet er gewoon niet goed uit. Je ziet gewoon dat het niet hard aankomt (geen impact). Jammer dus want de moves zijn op zich best spectaculair. 2 sterren

Tsja dit is imho 1 van de slechtste films van Pinkaew.

Vooral de humoristische scenes vond ik slecht gelukt, wat normaal juist 1 van de sterke punten is.

Jeeja schijnt trouwens zwanger te zijn, dus voorlopig even geen films meer met haar.