Trudell (2005)

Documentaire

geregisseerd door Heather Rae
met John Trudell, Sam Shepard en Jackson Browne

John Trudell is een Indiaans-Amerikaanse dichter, muzikant, acteur en politiek activist die sinds de late jaren '60 opkomt voor de cultuur en rechten van zijn volk, en in bredere zin de verantwoordelijkheid die elk mens zou moeten voelen jegens de aarde wil aanboren. Tegenwoordig is hij nog altijd werkzaam in creatieve, dan wel politieke kringen om zijn boodschap wereldkundig te maken. De eveneens Indiaans-Amerikaanse regisseur Heather Rae volgde hem twaalf jaar lang en nam hem, zijn collega's en zijn vrienden interviews af om het verhaal van Trudell en diens boodschap te kunnen vertellen.

Meneer Bungel
Website (incl. clips - Eng., geen subs)