Borgríki (2011)

IJsland
Actie / Drama

geregisseerd door Olaf de Fleur Johannesson
met Ágústa Eva Erlendsdóttir, Ingvar Eggert Sigurðsson en Sigurður Sigurjónsson

'City State' vertelt het verhaal van vier mensen: een Servische monteur, een gangsterbaas, een corrupte agent en een jong vrouwelijk lid van het IJslandse SWAT-team. Door een reeks van incidenten worden hun levens met elkaar verbonden, waarbij alles begint met een kleine, maar waardevolle zak met drugs die gestolen wordt...

avatar van jarno1975
James Mangold heeft al een Engelstalige remake in de planning van deze IJslandse film.

Enkele goede scenes maken nog geen goede film , verder is de film zeer onsamenhangend en gaat van de hak op de tak.

avatar van joolstein
Zeer harde en spannende film, ondanks dat ik vraagtekens zet bij de harde onderwereld van Ijsland? De locatie zijn zeer mooi gekozen. Veeal inen rond de stad Reykjavik. Ook de acteurs spelen fantastisch (mede misschien omdat ze van die mooie Ijslandse en Servische koppen hebben!) Alleen al die namen! Ágústa Eva Erlendsdóttir, Ingvar Eggert Sigurðsson en Sigurður Sigurjónsson om van te smullen! De film laat wat steekjes vallen doordat er time jumps zijn. Dit was naar mijn mening niet nodig en haalt de vaart en de spanning er beetje uit. De film doet in zijn geheel (behalve dan die stomme tijd verspringingen) niet onder als bv. The Equalizer met Denzel Washington. Misschien Denzel dan ook maar in de Engelse versie laten spelen? Iets strakker duidelijker en rechtlijniger en de film is nog iets beter!

avatar van Diederik58
In het begin pretentieuze flashbacks. Dat maakt het rommelig. Zodra dat voorbij ik, ik de film te pruimen. Het verhaal hadden wat beter in elkaar gezet kunnen worden.
Verder behoorlijk harde misdaadfilm. Het geweld is niet altijd expliciet in beeld gebracht. Dat hoeft ook niet, want de boodschap is duidelijk. Het acteren lijkt oké.

avatar van Rodger
wel aardig, maar blijven volgen deze film.. anders raak je snel de draad kwijt..
2.0**