Décharge (2011)

Alternatieve titel: Trash

Canada

geregisseerd door Benoît Pilon
met David Boutin, Isabel Richer en Sophie Desmarais

Pierre Dalpé is een berouwvolle ex-gedetineerde van 35 jaar die een gelukkig leven leidt met zijn vrouw Madeleine en hun drie kinderen. Hij haalt afval op, heeft een aantal vrachtwagens in bezit en de zaken gaan goed. Madeleine op haar beurt is een maatschappelijk werkster die zich bezighoudt met jongeren. Ze heeft Pierre twintig jaar geleden op straat leren kennen en is erg gehecht aan hem geraakt. Maar sinds kort wordt hun buurt overspoeld door drugsdealers en jonge prostituees. Pierre ontmoet Eve, een jonge junkie in de greep van een straatbende. Deze ontmoeting zorgt ervoor dat hij opnieuw geconfronteerd wordt met de demonen van zijn verleden.