• 13.666 nieuwsartikelen
  • 171.332 films
  • 11.352 series
  • 32.257 seizoenen
  • 633.643 acteurs
  • 197.026 gebruikers
  • 9.216.598 stemmen
Avatar
 
banner banner

Dreileben - Komm Mir Nicht Nach (2011)

Drama | 89 minuten
2,64 7 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 89 minuten

Alternatieve titel: Don't Follow Me Around

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Dominik Graf

Met onder meer: Jeanette Hain, Susanne Wolff en Misel Maticevic

IMDb beoordeling: 6,5 (398)

Gesproken taal: Duits

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Dreileben - Komm Mir Nicht Nach

Ergens in het Thüringer Woud, een mythisch land vol legendes en bijgeloof, zwerft een zedendelinquent rond. Politiepsycholoog Johanna wordt uitgezonden naar Thüringen. Ze verblijft bij haar vriendin Vera en haar echtgenoot Bruno, die al een enige tijd in deze regio wonen. Oude verhalen en oude gevoelens oppervlak. De twee vrouwen komen te weten dat ze tien jaar geleden in München allebei verliefd waren op dezelfde man op hetzelfde moment maar zonder elkaar ooit ontmoet te hebben.

logo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Kennelijk is dit een van de meesterwerken van Dominik Graf, maar iets meesterlijks zag ik er niet in. Eigenlijk is dit het type film waarover wat mij betreft weinig te zeggen valt, al is het maar omdat het niets slecht doet, maar ook nergens echt bijzonder wordt. Het acteerwerk, het verhaal en de dialogen zijn zeker niet standaard en gewoon heel overtuigend, maar al deze elementen grijpen ook weer niet echt aan. Dat je er zo aan af kunt zien dat het een tv-film is helpt ook niet, want misschien had een iets meer filmische aanpak geholpen. Aan de andere kant is het allemaal ook weer niet zo pover gefilmd als veel andere tv-films.

Het leukste vond ik nog hoe terloops het misdaadverhaaltje hierin gebracht werd. Dit is zover ik begrijp in Duitsland toen aangekondigd als een krimi, maar ondanks dat de vrouwelijke hoofdpersoon meehelpt in het zoeken naar een moordenaar en ook middenin een corruptieschandaal belandt besteed de film hier bijzonder weinig aandacht aan. Zelfs als ik het een subplot noem klinkt het bijna nog belangrijker dan het is. Deze elementen overlappen dan ook nauwelijks met de relatieperikelen die centraal staan. Spannender wordt het er niet door, maar die terloopse behandeling van sensationele zaken vind ik wel grappig. Eventjes wat enorme misdaden oplossen: de gebruikelijke gang van zaken.

Maar buiten dit kleine element om is er niets om de film aan of af te raden. Gewoon solide.
3*


avatar van Fransman

Fransman

  • 2922 berichten
  • 2206 stemmen

Tweede film in de Dreileben-reeks, dit keer gemaakt door Dominik Graf, en ik moet zeggen hij heeft een veel betere film afgeleverd dan Christian Petzold met het eerste deel. In deze film gebeurt tenminste wat. Ook in deze film beweegt de zoektocht naar de voortvluchtige moordenaar zich op de achtergrond, maar is toch veel beter verweven met het hoofdthema van de film: de ontmoeting tussen twee voormalige vriendinnen, die destijds zonder het van elkaar te weten een verhouding hadden met dezelfde man.

Maar zo eenduidig waren die verhoudingen niet. En zo simpel verloopt deze logeerpartij van Johanna bij Vera en haar man ook niet. Er is veel dat nooit uitgesproken is en nu aan de oppervlakte komt. Ook al dateren die gebeurtenissen van vijftien jaar geleden, ze blijken nog steeds deel uit te maken van het heden.

Intussen gaat de jacht op de moordenaar verder. Een voormalige prostituee wordt als lokvogel gebruikt, een gevaarlijke methode. En steeds is er geritsel in de struiken. En er is ook nog van alles aan de hand binnen het korps van Dreileben. Spanning genoeg. Genieten dus. Dat deze film hier zo slecht scoort snap ik niet. The One Ring had geloof ik niet helemaal in de gaten dat het deel twee van een trilogie betrof. Maar hij benoemt wel aardig wat positieve kanten van deze film. Terecht.