Julia X (2011)

Alternatieve titel: Julia X 3D

Thriller

geregisseerd door P.J. Pettiette
met Valerie Azlynn, Kevin Sorbo en Alicia Leigh Willis

'The Stranger' is een seriemoordenaar. Hij ontmoet vrouwen op internet en regelt een date met ze. Hij martelt de vrouwen om ze vervolgens te vermoorden en te brandmerken met de volgende letter uit het alfabet. Hij heeft reeds een hele reeks moorden gepleegd, aangezien zijn laatste slachtoffer is gemarkeerd met de letter W. De dingen gaan echter niet helemaal volgens plan bij zijn laatste slachtoffer. Julia heeft hem door en heeft niet de intentie om de letter X te worden.

avatar van WaynesW
Weer zo 1 waar je helemaal niks aan mist.

0/5

Voor Kevin Sorbo-doekje begrippen is dit best een goede film. Het verhaal begint erg cliché maar krijgt gelukkig vrij snel een leuke wending waardoor het omslaat naar een boeiende en vooral leuke film. Ik moet zeggen dat het er niet bepaald zachtaardig aan toe gaat in deze film (van begin tot einde). Normaal erger ik me vaak aan Kevin Sorbo maar in deze film heb ik eerlijk gezegd genoten van zijn zwarte humor en zijn eigenaardige harde trekjes (de rol van psychopaat past wel goed bij hem). Ook Julia X mocht er wezen en ze stond ook haar mannetje. Helaas wordt de film, die lekker opdreef was, uiteindelijk enigszins verpest door de zeer irritante zus van Julia te weten Jessica.

Ik heb deze film overigens in 3D gezien welke ook volop aanwezig was maar helaas zag het er allemaal vrij plat uit. Dat laatste heeft natuurlijk te maken met het beperkte budget van deze film. De vaart is hoog waardoor het nergens echt saai (film duurt ook maar 85 minuten) of een vervelende bedoeling wordt, kortom gewoon een leuke film om eens gezien te hebben.

avatar van barcam
Psychopaat krijgt koekje van eigen deeg in deze bloederige thriller horror. Film is leuk over de top en dacht op bepaalde momenten dat ik naar "Tom en Jerry" zat te kijken. Voor de low budget en cult fan is dit zeker een aanrader.

avatar van henkula
Ook 3D heeft deze film niet kunnen redden voor mij, de acteurs steken zichtbaar tijd in het accentueren van de effecten. Tja, dat is niet hetzelfde als naar de camera kijken, maar wel storend.

Die plotwending zag ik niet aankomen. Sorbo speelde ook gewoon goed. Bizarre film.

Blergh.

Goedkoop filmpje dat helemaal ten onder gaat aan een paar debiele twists. De eerste twist komt vooral té aangekondigd, daarnaast is geloofwaardigheid verder meestal geen al te groot issue in dit soort films maar het wordt hier zo ridicuul dat ik maar wat triestig zat te kijken.

Verder een dom kat en muis spelletje, vooral omdat het allesbehalve spannend is. De ene laat de andere wat loslopen en krijgt zelf op z'n bek, dan gebeurt daarna weer het omgekeerde, dan wordt er weer iemand gedubblecrossed door haar zus... zo gaat het eigenlijk maar door, iedereen speelt eigenlijk constant in de kaarten van een ander. Geen idee wie deze onzin verzonnen heeft maar ik kon het op sommige momenten echt niet meer aanzien.

Acteerwerk is ook bar en barslecht, gelukkig is de aanwezige gore nog een klein beetje van niveau zodat ik toch nog ergens punten aan kwijt kan. Ook duidelijk het enige verder, blij dat ik dit niet in 3D gezien heb want dan was ik volgens mij helemaal wenend weggelopen.

Natuurlijk is dit geen thriller, het is puur bedoelt voor het vermaak en om te grinniken.
Ik moet zeggen als je het op deze manier bekijkt, kijkt het niet eens zo slecht.

Heb je een uurtje ofzo niets te doen en je hebt zin in dit soort vermaak veel bloed en martelingen,
ja dan is dit wat je kan bekoren.

Van mij 3 ***

avatar van duffs
af en toe iets wat ongeloofwaardig en slecht uitgedacht maar anderzijds vermakelijk en bloederig leuk om eens gezien te hebben

Zeer bloedige maar verder zinloze thriller.
Wie zit nu eigenlijk achter wie aan. Dat is het wel een beetje.
Sommige bikkelharde scenes zorgen voor een glimlach maar dat was het dan ook wel een beetje.

avatar van Noodless
Iets teveel van het goede !

Geen opbouw of introductie, neen ...je wordt als kijker onmiddellijk in een lange overlevingstocht van Julia gesmeten om telkens zich van de seriemoordenaar te ontdoen. Maar Julia heeft een leuke verrassing in petto. Ook heel wat bloederige taferelen.
Tot daar de positieve beoordeling. Maar na het verrassingselement verzandt de film geleidelijk aan. Er komen teveel ongeloofwaardigheden om de hoek kijken en vooral veel van hetzelfde waarbij het allemaal wat onzinnig wordt. Beetje jammer. 5/10

avatar van DonOswaldo
Coole poster.

Ik dacht daar een ''en daar is alles mee gezegd'' aan toe te voegen na de reacties hier gelezen te hebben, maar gelukkig hoeft dat niet. Als je hier serieus naar gaat kijken gaat het al snel heel, heel erg fout. Ik kon er echter genoeg plezier uit opdoen mede door de belachelijkheid (die chase op dat bootje ). Een intro is er niet, maar ze hebben genoeg run, chase en struggle ongein zonder daarbij uitleg/uitdieping nodig te hebben. Verder een goed gekozen b-cast en een ongepast happy deuntje, ik heb me vermaakt.

avatar van Keane1983
Zonder enige voorkennis de film bekeken.

Opzich een leuk verhaal met de nodige twist (al dan niet geloofwaardig). Je wordt als kijker meteen in een kat en muis spel gezogen wat zorgt voor een aantal leuke scenes en dialogen...."Julia, you have been a bad girl".......F#CK Y**.....Ik heb er echt kostelijk om moeten lachen.
Tot halvewegen de film vond ik het redelijk vermakelijk (ook de badguy vond ik leuk gebracht).
Acteerwerk is prima, maar heb zeer zeker beter gezien.
Na halverwegen kachelt de film in mijn ogen erg in, zowel in dialogen als in actie. De "gore"scenes komen niet heel erg uit de verf en het is tamelijk tam allemaal.
Het laatste stuk is net een lange en bloederige versie van Mr. & Mrs. Smit Man en vrouw die elkaar helemaal totalloss slaan.
Het is vermakelijk om naar te kijken maar je moet het geheel met een grote korrel zout nemen.
3D effecten voegen niks toe aan de film, het is eerder de diepte waarvan je het moet hebben.
Al met al een redelijk vermakelijke film waarbij je niet naar de fouten moet kijken want dan ga je je heel erg iriteren.
Verstand op nul en een 2,5* waard

avatar van Boeikens
Deadly Bitches!

Het verhaal heeft nagenoeg geen opbouw dus blijft het vrij sfeerloos. Voldoende vaart en genoeg bloederige actie maken het geheel wel onderhoudend.
Een paar goede plotwendingen, een vrij voorspelbaar einde, wat tussendoorse humor en een stel lege personages maken het geheel af.

Heeft me toch redelijk bevallen,

avatar van HALVE TAMME.
Kevin Sorbo .

avatar van Waackx
Aan de ene kant is het fijn om eens weer een horrorfilm te treffen die geen langdradige intro heeft maar gewoon direct begint zeg maar.
Maar de film is zo ongeloofwaardig gedaan en de acties hadden op een gegeven moment iets weg van de Home Alone films/ Tom&Jerry-tekenfilms.
Ondanks dat vond ik altijd bekritiseerde Sorbo goed zijn rol invullen maar je moet deze fim inderdaad met een hele grote korrel zout nemen dan is het te doen.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit wel een aardige film. Je denkt eerst dat het de ene kant op gaat en dan gaat ie precies de andere kant op. Ook de 3D vond ik aardig. Voegt niks toe dan alleen diepte, maar ik vond het wel goed aanwezig op de Blu Ray. Een aardig tussendoortje, niks meer en niks minder dan dat. 3 *

avatar van umbra
Best geinig filmpje met drie gestoorden, de ene wat meer dan de andere... yes, let us play a game Seriemoordenaar die geen makkelijk prooi heeft met Julia die samen met haar zus flippen en het martelen overnemen van onze seriemoordenaar, mede door het misbruik in hun kinderjaren gaat dit vlotjes. 't Is wel zo over the top dat het eerder grappig wordt. Vreemd dat ik deze nu pas voor de 1ste x zie of 't zat heel ver weg, dankzij horror channel gezien en was zeer genietbaar 7 à 7.5/10

avatar van john mcclane 2
Helemaal knudde is het niet ,maar poeh dit was niet best .
Het heeft allemaal best wel potentie , om er een verknipte wraak/ horror geheel van te maken .
Maar het schiet te kort in de uitwerking .
Niet heel erg om een keer gezien te hebben , maar daar is ook alles me gezegd .
Lafjes een voldoende .