U.F.O. (2012)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Dominic Burns
met Simon Phillips, Bianca Bree en Sean Brosnan

Vijf vrienden worden op een ogenschijnlijk normale ochtend wakker en ontdekken dat de stroom is uitgevallen en hun mobiele telefoons en de radio geen signaal hebben. Geen van de buren weet wat de oorzaak is en al snel krijgen ze het nieuws te horen dat half Groot-Brittannië er mee te kampen heeft. Maar zonder informatie en geen idee wat te doen wordt de sfeer al snel slechter. Twee nachten later worden ze plots gewekt door wat lijkt op een aardbeving. Er worden vreemde lichten waargenomen hoog in de lucht...

Aan de poster te zien zit hier maar een klein rolletje in voor Jcvd....

Van Damme zal de rol van een gepensioneerd militair adviseur op zich nemen, die teruggeroepen wordt om terug in aktie te schieten. Verder spelen ook Bianca Van Varenberg (dochter van Jean-Claude) en Sean Brosnan (zoon van Pierce) mee.

avatar van Marcel1971
Ik verheugde me op deze film, totdat zag dat Van Damme een rol heeft in UFO.

avatar van DiDa
Nou, ik zou mezelf eerder zorgen maken over de regisseur...

avatar van SnakeDoc
YouTube - UFO International Trailer + nieuwe poster.

Het zou leuk zijn als dit wat werd ... maar ik vrees ik het ergste!

avatar van sofripa
De trailer belooft het nodige

avatar van hendriks
van damme samen met ze dochter weer
maar oh wat slecht weer

TVR
Een zeer zwakke film vond ik dit. De eerste 15 minuten beeld zijn veel te druk, aangevuld met een heleboel (nietszeggende/onnuttige) flash-forwards en van die storende uitgaansmuziek erbovenop. Ik had de film al bijna afgezet...

Eerlijk gezegd beviel het camerawerk van de hele film me niet (misschien was het gewoon mijn ding niet, maar soit). Komt er nog eens bij dat het acteerwerk echt zwak was en het verhaal in zijn geheel ook niets voorstelde. Ook Van Damme was verre van overtuigend al heeft die maar 10 minuten beeld. 1,5 ster. Er zijn een hoop betere films te zien.

avatar van DiDa
Van Damme heeft alleen meegedaan omdat zijn dochter de hoofdrol speelt. Begrijpelijk, maar niet goed voor zijn cv en carriere...

avatar van hannes64
Wat een ongelooflijke boutfilm.

meest waardeloze film ever!!! slechte acteurs, slecht (totaal niet samenhangend)verhaal. de hele film is gewoon van af de eerste minuten tot het einde totaal waardeloos. zonde van je tijd!!!!

Het verhaal valt nogal mee, beter als in zgn waargebeurde films.
Als je van SF houdt kan het inderdaad tegenvallen, doordat meer op de menselijke reactie gefilmd is.
Ik vond het nogal een nieuw concept op SF-films.
De mens is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.

avatar van myster01
flinterdun verhaaltje dat aan het eind nog aardig rafelt ook. vond de acteur/actrices niet slecht voor zo'n dramaplot.(alleen Van Damme was niet om aan te zien.) maar vooral het eind was niet goed imo. eerst 2 sterren gegeven, maar bij nadere overpeinzing terug naar 1 1/2 ster

avatar van nepdance
Oh jongens, wat een verschrikkelijke film!! Ik werd gewoon kotsmisselijk van het spastische camerawerk en het verhaal is al helemáál om te huilen. De acteurs deden (soms) echt hun best te overtuigen maar dat was ook al geen succes.... Kortom, ik kreeg het idee dat deze film door een 5-jarige kleuter is geregisseerd. Een halve ster voor de moeite

Wat een bagger, eindeloze dialogen die niets met de verhaal lijn te maken hebben.
Slechte acteurs,slecht camerawerk. Niet kijken zonde van je ogen.

avatar van Nijreesboy
dit is wel knap zeg, een nieuw record.
ik heb nog nooit zo snel een film er af gezet.
+- 5 min, keek nog wel zo uit na deze film.
ik zeg dit niet snel, maar wat een SCHIJTFILM.
hij krijgt nog een half puntje, omdat ik geen 0 punten kan geven.

avatar van Draconian
Wat een slecht verhaal. Van Damme was ook snel weggewerkt. Ik had nog hoop dat van Damme het wel goed zo maken op het eind met meesterlijke gevechten maar helaas. Poef en weg was hij.

Best geinige film, maar je moet er niet al te veel van verwachten. Persoonlijk had ik liever dat men de matige special effects had weg gelaten en dat budget in acteurs had gestoken, maar ach!

overigens wel erg goede muziek in de film!

avatar van 606
Film was niet zoveel aan maar, de nieuwe poster is wel oke
Pictures & Photos from Alien Uprising - IMDb

avatar van ikkegoemikke
Het maken en vertonen van films zoals Alien Uprising zou wettelijk verboden moeten worden.
Wat een verschrikking was me dit. Dit gaat zeker in de annalen van meest irritante en betekenisloze film ooit. Nog te zwijgen van de derderangs acteerprestaties. Wat doet een JCvD in zo een vreselijke C-film met waarschijnlijk geen enkel budget. Ik hoop van harte dat ze de mensen die dit in de bios hebben gezien tenminste hun geld hebben teruggegeven. Het leek me eerder een eindejaarswerk van een student op de filmschool

Qua SF is het enorm beperkt en zien de effecten er uit als in de Star Trek afleveringen van de jaren 70.Het eerste half uur is een zicht op het sociale leven van enkele jongere mensen in een dancing en in de slaapkamers, met een eindeloos geëmmer over niks. Dan is er een algemene stroomuitval in de hele UK en de volgende avond is er een eigenaardig lichtschijnsel waarna een omgekeerde stoomketel in de lucht hangt. De rest van de film is zo enorm slecht geacteerd en overdreven. Zogezegde massahysterie bij een supermarkt. De nieuwe release van de Playstation zag er miljoen keer erger uit. JcVd ontploft door een groene straal ... hoogst origineel. En Area 51 wordt er ook nog bijgehaald. Er vliegen dan ook nog oudbollig uitziende UFO`s rond met tentakels.

Enigste positieve punt was het gevecht tussen Brosnan en een geinfiltreerde alien.

Goede raad : doe geen moeite om hier aan te beginnen. Verlies van tijd en energie.
Ik vraag me zelfs af waarom ik hier zelfs spoilers gebruik

avatar van peterx43
Spijtig voor de acteurs, die het geheel nog iets geven. Maar die regisseur , hoe heet die ook weer? Die zou nooit meer mogen regisseren vind ik . Afschuwelijk wat die man heeft gedaan zeg! En dat einde slaat echt nergens op. Inderdaad de gevechten met die twee menselijk uit ziende aliens was heel goed, het verhaal op zich is ook wel interessant, en zou veel beter kunnen worden uitgewerkt. Maar dat einde, zo dom. 'k Vindt altijd dat je de hoofdacteurs niet mag laten sterven in een film, tenzij ze de rol spelen van de slechterik.

avatar van PascaL
Ik ga deze niet eens een cijfer geven... wat een aanfluiting

avatar van the Shining
Ik reageer vrijwel nooit op films die nog slechter zijn dan slecht, maar voor deze keer maak ik een uitzondering om anderen te behouden voor zoiets verschrikkelijks.

avatar van GerhardR
wat een dijk van een film, iedereen hier op het forum is negatief, omdat er geen grote held is met een enorm geweer die de aliens om zeep helpt.

maar dit is niet realistisch, het draait er om welke acties doen mensen in extreme situaties.

je vertrouwd je vrienden niet meer, en doet dingen waar je anders nooit over na zou denken.

het vermoorden van mensen, gewoon omdat ze in de weg staan.

film staat als een huis, het eind was heel heftig, en laat je met een raar gevoel achter omdat het geen happy end is.

avatar van Llynwen
In elk geval een niet te pruimen begin. Camerawerk slecht voor epileptiepatiënten, dat is de eerste 15 minuten ...Na deze 15 minuten komt er een beetje suspence om de hoek kijken. Maar het camerawerk is na 56 minuten nog steeds niet mijn ding. Ik hou er mee op..

avatar van r.spronk
1 punt voor de moeite.

De films doet over de hele breedte amateuristisch en goedkoop aan en is eigenlijk zonde van de tijd.

Slecht uitgewerkt verhaal met de nadruk op de oninteressante relaties van de hoofdpersonen ipv wat er nou aan de hand is. Het acteerwerk vaak irritant slecht met Sean Brosnan als ongeloofwaardige held. Zelfs het camerawerk en geluid laten grote steken vallen. Er kwam een actiescene in een auto voorbij tegen het eind waarin het beeld totaal misplaatst opeens slow motion ging er er muziek werd ingezet.

De film is niet eens in een genre te passen. Het pretendeert een SF te zijn, maar qua dat aspect is het eerder een komedie. En dan hebben we Jean Claude van Damme nog en een flinke dosis aan karate trappen die totaal overbodig en zijn er waarmee deze film compleet uit de bocht vliegt.

avatar van Gang_Star
Slecht camerawerk en een belabberde opening, dat is het eerste wat opvalt aan deze Alien Uprising. Want de film speelt zich af in een club, neemt tegelijkertijd veel te veel tijd in beslag hiervoor en tot overmaat van ramp is de bombastische muziek rampzalig. Iets wat uiteindelijk tot vele irritatie werd herhaald. Het camerawerk is van het niveau bedroevend zo waanzinnig schokkerig. Daarna volgt een invasie wat qua special effects zo bedroevend slecht is, dat het uiteindelijk lijkt alsof je naar een jaren '70, jaren '80 film of iets dergelijks aan het kijken was. Nee, de productie is op alle vlakken rampzalig.