Todo, en Fin, el Silencio lo Ocupaba (2010)

Alternatieve titel: All Things Were Now Overtaken by Silence

1 stem

Mexico
Documentaire

geregisseerd door Nicolás Pereda
met Jesusa Rodríguez

Een documentaire over de verfilming van een toneelstuk. Het stuk is een monoloog van Sor Juana Inés de la Cruz haar gedicht 'First I Dream'. We zien de actrice Jesusa Rodríguez geduldig wachten tussen de opnamen als de regisseur en de crew over de shots beslissen, de lichten instellen en de camera bewegen. De documentaire is een meditatieve beschouwing op de film en het hele proces om deze te vervaardigen.