Montevideo, Bog te Video! (2010)

Alternatieve titels: Montevideo, God Bless You! | Montevideo, Bog te Video: Prica Prva

Servië
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Dragan Bjelogrlic
met Milos Bikovic, Petar Strugar en Nina Jankovic

In de vorige eeuw wilde een groep Serviërs een schijnbaar onbereikbaar doel najagen. Het toenmalige koninkrijk Joegoslavië had in 1930 nog maar net kennis gemaakt met de voetbalsport. Maar men vatte toch het plan op om een ploeg klaar te stomen die hoge ogen kon gaan gooien op het eerste wereldkampioenschap voetbal.

Net de film gezien, leuk verhaal dat verfilmd wordt. Alleen vind ik het niet een heel opzienbarend verhaal. Maar de sfeer in de film vind ik wel erg mooi. Zeker de moeite waard.