Splash, Too (1988)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Greg Antonacci
met Todd Waring, Amy Yasbeck en Donovan Scott

Het is vier jaar na de gebeurtenissen van de film 'Splash'. Allen Bauer woont tegenwoordig met zijn vrouw - en zeemeermin - Madison op het onbewoonde eiland Hideaway. Allen raakt verveeld op het eiland en mist het leven in New York City, en zijn broer Freddie. Madison bemerkt zijn verdriet. Door simpelweg haar vinger in het water te houden kan Madison aan Allen laten zien hoe het gaat in New York. Hij komt erachter dat het niet goed gaat het met het familiebedrijf Bauer Produce sinds hij zijn broer Freddie alleen heeft achtergelaten. Hij besluit terug te keren naar New York om het bedrijf te redden. Eenmaal daar stuit Madison ook op een missie: haar vriend - en dolfijn - Salty redden, deze is gevangen genomen door Dr. Otto Benus.

avatar van tommykonijn
Deel één was wel leuk. Maar ik betwijfel of deze, zonder de sterrencast van de eerste film (Hanks, Hannah, Candy), net zo goed zal zijn.

avatar van movie acteurs
Matige opvolger van de toch wel leuke eerste film. De aanwezigheid van de eerste film is compleet weg. Jammer, want vooral John Candy maakte het zo leuk. Voor de rest is het een weinig bijzonder vervolg die niet echt op het eerste deel aansluit. 2,0.

avatar van bjerik76
echt jaren geleden gezien, maar eigenlijk toen helemaal nooit opgevallen dat de originele cast vervangen was.
Totaal niet opgevallen toen dat het geen Daryl Hannah en geen Tom Hanks waren.
Tis dat ik dit hier zag staan.
Wel weet ik dat ik helemaal verliefd was op deel 1, en dit enorm vond tegenvallen.
Bijgebleven is dat de verhaallijn van het redden van die dolfijn door Madison de film enorm naar beneden haalde, ( en de hele film draaide vooral hierom)
nu zal het helemaal oudbollig en gedateerd zijn, maar onlangs wel het eerste deel gezien, en die blijft toch wel mooi gedaan, vooral de zeemeermin scenes onder water.
maar dit 2e deel moet je gewoon niet ( willen) zien.