• 8.613.378 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot L!fe Happens

"A comedy that's a real mother."

Kim is een feestbeest dat zich nergens voor schaamt. Wanneer ze na een onenightstand onverwachts in verwachting blijkt te zijn moet ze de realiteit onder ogen zien te komen. Duidelijk niet klaar voor een baby beseft ze uiteindelijk dat goed ouderschap voor een kostbaar klein jongetje zo zijn eigen beloningen geeft.

imageimageimageimageimage

avatar van stkolaf

stkolaf

Rachel Bilson is zo ontzettend mooi, en dan stoppen ze Krysten Ritter in de hoofdrol...? Hmm, I think I'll pass

stinissen (crew films & series)

Meer dan redelijke Rom/Kom met een uitstekende cast en als uitschieter Krysten Ritter die op momenten erg mooi was ondanks dat ze zo mager is. Ook leuke rol van Justin Kirk (Weeds) als Henri.

avatar van sterboz

sterboz

Krysten Ritter heeft de hoofdrol omdat ze het verhaal heeft geschreven, goed bezig!

avatar van AHWA

AHWA

Best vermakelijke, met een leuke rol van Ritter, en leuke bijrollen van Rachel Bilson en Justin Kirk. Ook niet te klagen over de cameo van Lauren Conrad.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een meidenfilm met een aantal bimbo`s die veel te veel en veel te snel kletsen. Weinig leuke humor op 1 moment na dat wel grappig was. Het verhaal heeft niet veel om het lijf en is erg voorspelbaar. 2,5 ster

avatar van blurp194

blurp194

Komedie? Volgens mij toch meer een drama over volwassen worden. Misschien herkenbaar voor te jonge ouders. Maar grappig wordt het eigenlijk nooit - alleen de situaties rond het maagdzijn van Rachel Bilson werken een beetje, maar ook die zijn flauw.

En het is denk ik ook heel erg een vrouwenfilm - niet erg geschikt voor een ander publiek.

avatar van schumacher

schumacher

Aangenaam filmpje, wel 12 in een dozijn maar heb er geene spijt van ik deze gister eens bekeken heb, was puur toeval, ik had geen films meer liggen, dan maar via de tvtheek prime a la carte gratis filmpje opgevraagd en kwam op deze uit.

Echt een komedie dit noemen zou ik niet doen, er komen hier en daar een paar leuke momenten in en de film is ook niet saai dus deze 2 zaken alleen al zijn heel belangrijk voor mezelf als ik naar een film kijk.

Geenn topper maar zeer zeker doenbaar om eens gezien te hebben.

avatar van Dominootje

Dominootje

Weer zo'n gevalletje: standaard verhaal.

Het had wel iets met wat extreme rollen (alhoewel excentrieke personen zijn er in het dagelijks leven ook..)

Jammer inderdaad van de hoofdpersoon, persoonlijk heb ik niks met Ritter, aparte bijrol voor Bilson, die had wel wat meer naar de voorgrond gemogen.

avatar van danuz

danuz

Ja, heerlijk filmpje! Lekker quirky zonder overbewust indie en/of hip te zijn. Eigenlijk zou het zo een "slacker" product uit de 90s kunnen zijn. Ritter is lekker eigenzinnig en vooral de interactie met haar roomies vond ik soms hilarisch. Pareltje

avatar van ramonbrenda

ramonbrenda

ik vond dit een saaie film en vond het geen komedie bijna geen grappig moment gezien 1,5 *

Theunissen

Qua verhaal en uitvoering is het allemaal dertien in een dozijn en ook behoorlijk cliché en flauw. Te lachen valt er eigenlijk ook niet veel. Het enige wat deze vrouwenfilm voor mij nog het aankijken waard maakte, waren de vele vrouwen en dan met name hoofdrolspeelster Krysten Ritter die ik in een vorige film (She's Out of My League (2010)) ook al prachtig vond. Kate Bosworth mocht er overigens ook wezen. Ondanks dat het allemaal niet veel voorstelt, keek hij wel nog redelijk weg.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 2037 berichten

Verassend sterke romantische komedie met een prima cast en uistekende dialogen. Ritter heeft een groot komisch talent. Dit liet ze al zien in Vamps, The Bachellerette en het al eerder genoemde She's Out of My League. Daarnaast staat dan een Bosworth die voor het eerst in haar loopbaan een goede rol neerzet en niet te vergeten de altijd mooie en ook erg komische Rachel Bilson.

Het beste aan deze film is zijn de leuke invalshoeken en creatieve dialogen. Hierdoor steekt Life Happens toch een stuk boven menig clichematige genregenoot uit.

Goed.

avatar van milannn

milannn

Wauw, wat een verassing is deze film zeg. Ik zette de film om half 1 op met de verwachting 'm binnen 20 minuutjes uit te zetten, maar al binnen enkele minuten had ik het idee dat het een latertje ging worden . De film begon dus gelijk goed met een lekkere vibe.

Aapje81 en danuz beschrijven goed hoe ik over deze film denk: lekker quirky en met creatieve dialogen inderdaad. Allesbehalve standaard, maar dus juist lekker eigenzinnig.

Krysten Ritter is awesome en Rachel Bilson is weer bijzonder knap zoals altijd, maar Kate Bosworth, die ik eigenlijk nog niet echt kende, steelt pas echt de show met haar hilarische rol. Heerlijk ook als drie dametjes geen blad voor de mond nemen en af en toe lekker sletterige, seksistische grappen maken. Het verhaal is daarnaast aangenaam, zonder melodramatisch of voorspelbaar te worden. In feite speelt het romantische aspect ook niet zo'n grote rol in Life Happens.

Ik snap werkelijk niet dat deze film zowel hier als op IMDb zo laag gewaardeerd wordt. Wat mij betreft een zeer ondergewaardeerd filmpje.

Toppertje in het genre.

avatar van K. V.

K. V.

Deze film eens geprobeerd en 'k vond het geen misse film. Het is geen zuivere komedie geworden, want er was toch ook wel een dramadeel.

De cast deed het prima en de film zag er ook goed uit.

Verder zat de speelduur goed, niet te lang en niet te kort, 'k heb me alvast niet verveeld.

Geen topfilm, maar 'k vond hem zeker ook niet slecht.

avatar van Royalere

Royalere

blurp194 schreef:

Mwah ik heb hier best van genoten hoor. heb me geen moment verveeld. Het is geen film die je met je vrienden moet gaan kijken. Maar allemaal alleen vinden ze het stiekem toch wel leuk

avatar van Metalfist

Metalfist

Raw fish? Nudity? What would Jesus say?

L!fe Happens is zo het type film dat ik normaal gezien niet gauw zou opzetten, maar kijk: soms is er toch een aspect waardoor je dit toch nog een kans wil geven. In dit geval was het de aanwezigheid van Rachel Bilson. Enorm leuk in The O.C. en stiekem heb ik in al die jaren nadat de serie ten einde kwam nog altijd een gigantisch zwak voor haar. Ik heb alleen een kleine inschattingsfout gemaakt met het idee dat Bilson hier de hoofdrol voor haar rekening neemt, ze blijkt het echter met een kleine - maar wel leuke - bijrol te moeten doen.

De hoofdrol is weggelegd voor Krysten Ritter en dat is misschien niet zo verwonderlijk aangezien die mee het script heeft geschreven. Een verhaal dat op het eerste zicht nogal cliché oogt en dat lijkt naderhand ook te kloppen. Toch zitten er wel een aantal fijne momentjes in waardoor dit toch nog net iets meer charme heeft dan de doorsnee komedie in (sub)genre. Het idee om zich volledig te focussen op de drie single vrouwen die zich opeens verantwoordelijk voelen voor een kleine ukkepuk is in ieder geval een goede zet gebleken. Vooral omdat Kim, Deena en Laura genoeg verschillend van elkaar zijn maar toch die gedeelde verantwoordelijkheid voelen. Het had makkelijk geweest om in de clichés van feestbeesten te verzandden maar Ritter (en Kat Coiro die ook mee schreef aan het script en de film ook regisseerde) weten gelukkig toch iets meer diepgang in de personages te steken. Oké, er steken weliswaar ook genoeg clichés de kop op (onder andere dat Deena en Henri dan toch een koppel worden) en sommige dingen werken vallen gewoon compleet uit de lucht (waarom moet de vader van Max ineens terug op de proppen komen, het voelt net iets teveel aan als een geforceerd "en toen kwam echt alles goed" momentje) maar al bij al een leuke wegkijker.

En dat is voor een groot stuk toch ook aan de cast te wijten. Bilson heeft dus een kleine bijrol als Laura, een jonge vrouw die vastbesloten is om maagd te blijven maar wel de ene na de andere dubieuze en erotisch getinte job aanneemt om aan geld te komen. Bilson heeft toch een zekere finesse voor comedy en zeker de combinatie met Kate Bosworth (Deena) en Krysten Ritter (Kim) werkt goed. Uiteraard moeten er nog wat mannen aan te pas komen en met een personage als Henri loopt het vaker mis dan goed. De invulling van Justin Kirk werkt echter verwonderlijk goed en op den duur ontpopt hij zich als één van de leukste personages. Een kleine bijrol ook van Jason Biggs die een ietwat volwassenere versie van zijn doorbraakrol van American Pie speelt maar het is Geoff Stults die het mannelijke laken naar zich toe trekt. Hij blijkt over een fijne chemie met Ritter te beschikken en meer heb je in dit soort films niet nodig.

Aangenaam verrast in ieder geval! L!fe Happens is geen hoogvlieger in het comedy genre, maar komedies over zwangerschappen en opvoeden liggen me sowieso vaker niet dan wel. Hier en daar wel eens een misser, gewoon heel dat Francesca personage is bloedirritant, waardoor ik het niet over mijn hard krijg om dit 3.5* te geven maar toch een stuk beter dan ik initieel verwacht had.

avatar van Boenga

Boenga

Heel middelmatige niet-om-te-lachten komedie, die het moet hebben van de actrices.

De drie dames weten er met hun interacties wel wat schwung aan te geven.

De mannen daarentegen... Slults werkt als braaf manneke met het figuur van een bodybuilder eerder op m'n zenuwen; Justin Kirk deed dat eerder al urenlang in de serie Weeds.

Ontspannend en leuk om eens gezien te hebben; voor een tweede keer zou ik toch maar passen.