Roming (2007)

1 stem

Tsjechië / Roemenië / Slowakije

geregisseerd door Jirí Vejdelek
met Bolek Polívka, Marián Labuda en Vítezslav Holub

Jura is een serieuze student die leeft voor het halen van goed cijfers. Op een dag verschijnt plotsklaps zijn besnorde vader Roman, die hem uitnodigt om met hem en zijn vriend Stano in hun armzalige truck van Noord-Bohemen naar Slowakije te reizen. Wat Jura niet weet is dat zijn vader en Stano hem ooit, toen hij nog een kind was, ten huwelijk hebben beloofd aan een zekere dame. Nu is hij volwassen en moet hij, zonder dat hij dit zelf weet, op weg naar zijn lotsbestemming. De weg naar Slowakije is echter lang en er kan bij iedere hoek wat fout gaan, zeker met een probleem-magneet als Stano als reisgezel.

avatar van Darbie
Héél erg flauw.