Annihilation Earth (2009)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Nick Lyon
met Luke Goss, Marina Sirtis en Colin Salmon

In een toekomstige, apocalyptische wereld levert een netwerk van deeltjesversnellers goedkope energie aan westerse landen. Maar wanneer een terroristische actie een van de deeltjesversnellers uitschakelt, raakt het hele systeem in gevaar. De enige twee wetenschappers die de kettingreactie kunnen stoppen, en hiermee de wereld kunnen redden van totale vernietiging, worden gedwarsboomd door de paranoia die heerst in de politieke wereld.

lijkt me een leuke film

avatar van 606
galaxydriver32 schreef:
lijkt me een leuke film
ga zeker kijken

avatar van 606
@Predator eerste 1 stemmer, je hebt nog net 35 minuten gekeken en dan al een 1 stemmen

avatar van FullMoon
Waardeloos.

avatar van bvonk
Ach.. het idee is wel aardig maar de uitwerking... De vrouwelijke "wetenschappers" leken meer op porno sterren die in kleine hempjes naar een ramp gebied gingen. Ze hadden ook helemaal niets te maken met het echte verhaal. De effecten waren ook niet alles. Heb geen elkel echt vuurtje gezien was allemaal goedkope nagemaakte effecten. Het einde kwam ook niet echt als een verassing omdat je al lang wist dat het ging gebeuren.

avatar van RuudC
Niet best nee. Toen ik bij het begin al zag dat dit een Syfy productie is, had ik mijn verwachtingen al een stuk naar beneden afgesteld en dat was maar goed ook. Ondanks een vermoedelijk laag budget was de cast helemaal niet verkeerd. Luke Goss en Colin Salmon zijn prima acteurs. Zelfs het begin was aardig. Was het niveau gelijk gebleven, dan had ik misschien zelfs een voldoende gegeven. Voor de special effects hoef je het sowieso niet te doen. Bij dit soort producties is die steevast te lelijk voor woroden. Er wordt in Annihilation Earth niet veel gebruik van gemaakt en eigenlijk heb ik geleerd er omheen te kijken. Verhaaltechnisch gezien is de gestelde situatie interessanter; sciencefiction zoals die bedoeld was. Als de dreiging bekend is, zakt het geheel jammerlijk in elkaar. Van spanning is geen moment sprake geweest. Het einde is compleet nietszeggend en de aftiteling komt geen seconde te vroeg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste 25/30 minuten niet gezien heb. Ik heb wel het idee dat ik de film kan waarderen op de rest.

Zo verschrikkelijk slecht vond ik het niet. Het is wel te zien dat er waarschijnlijk geen groot budget was, op bijna alle fronten is het eigenlijk wat minder dan gemiddeld. De cast is mij onbekend en het acteren niet altijd even goed. Camerawerk was regelmatig té schokkerig en soms zag ik een flaw in montage (beeldcontinuïteit). De decors vond ik wel mooi met apocalyptische uitstraling, net als bepaalde effecten (explosies en kometen die inslaan). Ook kleding en make-up ziet er goed uit.

avatar van galaxydriver32
ik heb hem niet gezien want ik ben 12 en hij duurde tot kwart over 12 waar ik als een stekker van baalde, maar gelukkig is hij opgenomen dus dan kan ik hem vrijdag of zaterdag wel zien de van mij krijgen jullie nog wel te horen wat ik van de film vind. Het is ook een heel onbekende film hij valt nergens met nl ondertiteling te downloaden en volgens mij valt hij bijna nergens te kopen

avatar van Decec
Een goede SF/Actiefilm...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Luke Goss speelt goed...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Heb echter heerlijk deze film genoten...
Geen slechte film...

avatar van galaxydriver32
heb hem zondag gezien en ik moet eerlijk zeggen dat het boven mijn verwachtingen uitging
dit is gewoon een aanrader voor iemand die van een apocalyptische wereld houd

avatar van riefenstahl
Zichtbaar low budget en nergens origineel...op het waanzinnige einde na

Verhaal is redelijk, maar dat de film low budget is merk je duidelijk.
Matige vertolkingen en zeer slechte speciale effecten.