À Toute Vitesse (1996)

Frankrijk

geregisseerd door Gaël Morel
met Stéphane Rideau, Élodie Bouchez en Pascal Cervo

Over de vriendschappen en liefdes van een aantal jonge mensen in het hedendaagse Frankrijk. De Algerijn Samir is bevriend met de studente Julie en ook met haar vrijer die schrijver is en met één boek op slag beroemd wordt. Allemaal zijn ze weer vrienden van Jimmy die zo'n beetje half in de goot ligt.

Een film over relaties, racisme, seksualiteit, over opstandige jongeren die hun plaats in hun nieuwe thuisland moeten zien te vinden en hun boosheid. Door de huidige problematiek op integratiegebied is deze 12-jaar oude film nog altijd actueel.
Interessante film en dito thematiek. Jammer is dat de vaart er af en toe wat uit is (dit in tegenstelling met de titel).

avatar van royals
Ee'n van de betere films over jeugdrelaties die ik gezien heb. Laat mooi zien door wat voor soort gevoelens ze heen gaan en wat ze meemaken. Beter dan bv. La Haine die veel te geweldadig is.