• 8.518.208 stemmen

Legend of the Mummy (1997)

Thriller / Horror | 96 minuten

Genre: Thriller / Horror

Alternatieve titel: Bram Stoker's Legend of the Mummy

Geregisseerd door: Jeffrey Obrow

Met onder meer: Louis Gossett Jr., Amy Locane en Eric Lutes

Plot Legend of the Mummy

"An Ancient Queen. Her Deadly Curse. The Terror Begins."

Het is een donkere nacht. De beroemde Egyptoloog Abel Trelawny wordt in coma aangetroffen. Trelawny's rechterarm heeft zeven vreemde verwondingen en is bruut uiteengereten. Naast hem ligt zijn kostbaarste bezit: de eeuwenoude mummie van koningin Tera. Zijn beeldschone dochter Margaret roept de hulp in van Robert Wyatt, die daarmee verwikkeld raakt in de mysteriën van het Trelawny landhuis dat van onder tot boven volgestopt is met Egyptische antiquiteiten. Tussen deze artefacten vindt het stel een brief van Margarets vader die ervoor waarschuwt dat hij nooit alleen gelaten mag worden als hij ooit in een mysterieuze coma gevonden wordt. Als onschuldige mensen op gruwelijke wijze het leven beginnen te laten, krijgen Margaret en Robert hulp van de geheimzinnige John Corbeck, een excentrieke geleerde die Trelawny van vroeger kent. Deze Corbeck blijkt een hoop antwoorden te hebben en, nog belangrijker, de juiste vragen. Wat is het geheim van de mummie? Slechts een eeuwenoud ritueel kan uitkomst brengen.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 11915 berichten

Zelfs met Mark Lindsay Chapman (The Langoliers) en Amy Locane kon deze me nog niet boeien.

avatar van Herald

Justice4All

Naam van Bram Stoker is verpest, jammer. Goede schrijver slechte film

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

als je niet in slaapt geraakt dan raad ik je deze film aan

deze film is echt een schande voor het genre horror

avatar van Costa

Costa

Heb hem vroegtijdig afgezet!

avatar van evildead666

evildead666

Deze is al slecht, maar Scream of the Mummy is pas slecht Haha!

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Te ingewikkeld.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Duf. Heeft de cojones van een soapserie. Vooral gekeken omdat het vervolg Ancient Evil: Scream of the Mummy (1999) van David DeCoteau is. Niet dat hij het veel beter zal doen hoor, Obrow heeft immers ook hele interessante cultfilms achter zijn naam staan en die faalt ook opzichtig. Veelal in één locatie met een focus op het wantrouwen onderling, gevoed door tergend saaie dialogen. Met weinig ruimte voor onze gebalsemde vriend.