• 8.300.281 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: David Smith

Met onder meer: Billie Piper, Luke Mably en Emma Catherwood

Plot Spirit Trap

"There's a thin line between life and death."

Vijf studenten krijgen snel spijt van het betreden van hun nieuwe huis. Ze starten hierdoor een 'geestenklok'. Eén van de bewoners ontvangt sinistere boodschappen van de andere wereld en samen moeten ze het zien te ontcijferen voordat het te laat is...

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Lekker origineel deze film

Men neme een handjevol mensen, stopt deze in een spookhuis en door middel van flashbacks laten we men zien waarom het een spookhuis is. Men neme een heldin met antwoorden, men neme een loserig typetje, een vervelend modepopje en een stoere badguy en doen dan alsof ons publiek achterlijk is en denken dat ze na 5 minuten niet precies doorhebben hoe de rest van de film zal verlopen.

Het enige wat voor mij onbekend is, is die zogenaamde "spirit trap". En helaas is dat na de film nog steeds het geval. Wat is het ? Wat doet het ? Geen idee, het is tenminste een pakkende titel en zo hebben we tenminste nog iets origineels, al weten we zelf niet wat het is.

Tja het is kort en vrij redelijk gedaan maar de originaliteitsprijs wint het duidelijk niet. Toch kijkt het wel lekker weg. 1,5* dan maar.

avatar van Noodless

Noodless

Wat een slechte film ! Zeer zwak verhaal, totaal geen spanning, weinig opzienbarende schrikeffecten, zwakke acteurs. Ook het einde is zwak en strookt ook niet met het verhaal. Er kloppen bepaalde dingen gewoonweg niet als je het verhaal volgt. Een dikke tegenvaller ! 2/10

avatar van HoRRoR-Freak23

HoRRoR-Freak23

saai saai en nog es saai, gebeurt geen ene ***, en dat het een horror is, dat is dus echt NIET zo. heb de film na 1.02 uit gedrukt.

avatar van purify

purify

wou even reageren op voorgaande berichten de acteurs waren inderdaad niet echt geweldig echter als je het verhaal goed bekijkt met een beetje fantasie en verbeelding zit er best een goed verhaal in en de spirit trap moet je niet zien als een gewoon object als je het verhaal begreep snapte je wel hoe de trap in elkaar zat de spirit trap was het huis waar al die jaren geesten in opgesloten waren op wacht tot er een moordenaar in het huis kwam dit was voor de geesten het juiste moment

ze hadden een moordenaar voor een moordenaar nodig of het nu jenny was of die tom technisch waren ze beide geschikt alleen jenny was slimmer

al met al leuk verhaal

niet erg spannend

middelmatig acteurwerk

geinig voor een avondje waneer er weinig op tv is

avatar van erik1677

erik1677

enigste pluspunt was die lekkere blonde actrice.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Zo heel slecht was dit niet, ik heb erger gezien. Wel een stereotiep verhaaltje, nogal voorspelbaar en matig geacteerd.

Toch heb ik me niet verveeld.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Verhaal was op zich prima, maar de film kwam traag op gang, wij hadden na een uur zo iets van gebeurt er nog iets.

Laatste half uur is beter, maar echt geen super film of must see.

Had er meer van verwacht.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Niet al te sterk wegkijkertje.

Verhaal kan nog best, maar mist uitwerking en de opbouw is maar karig.

Ook wil de film nog wel eens in wat cliché's en wat mislukt melodrama vervallen.

Had meer ingezeten.

avatar van aburex

aburex

Matig filmpje. Matig geacteerd. Voor de moeite van het kijken 2,5*

avatar van John Barry

John Barry

Spirit Trap vind ik een niet zo goede film.

In deze film wonen een aantal studenten in een oud huis. In het huis gebeuren vreemde dingen…. Opzich is dit niet een bijster origineel gegeven, maar desalniettemin kan je van dit gegeven nog best wel een goede film maken. Helaas word er van dit geven een niet zo goede film gemaakt. Het basis idee is leuk bedacht. Maar ik vond de film nu niet bepaald spannend, ik vond de film eerder langdradig. Dit is dan ook absoluut geen nagelbijtende horror film. Tegen het eind toe word het wel wat spannender. Maar nog steeds is er geen spraken van nagelbijtende spanning.

Het acteerwerk is in deze film ook niet al te best. De studenten lijken wel te worden neergezet door student acteurs die nog een flink aantal jaar moeten doorleren. Het acteerwerk is echt niet zo best in deze film.

De achtergrond muziek is van Guy Fletcher. Zijn bijdrage aan deze film is eigenlijk nog wel redelijk te noemen. De muziek is verre van hoogstaand, maar de muziek kan er wel mee door. De muziek past wel aardig bij de beelden. Maar ook op muziekaal vlak is deze film geen pareltje te noemen. Het kon echt nog wel wat beter.

Al met al vond ik dit een saaie en langdradige film. De studenten worden erg slecht neergezet en sommige studenten zijn ook nog eens best irritante typetjes. Er gebeuren wel vreemde dingen in deze film, maar nergens wist deze film me echt te grijpen. Tegen het eind word het wat spannender, maar het red de film niet. Gelukkig duurt deze film maar 90 minuten. Langer had deze film echt niet moeten duren. Ik vond eerlijk gezegd die 90 minuten al een behoorlijk lange zit.

1,5 ster voor deze film