Shadowboxer (2005)

Alternatieve titel: Shadow Boxer

Drama / Misdaad

geregisseerd door Lee Daniels
met Helen Mirren, Cuba Gooding Jr. en Vanessa Ferlito

Rose en haar stiefzoon Mikey zijn huurmoordenaars. Niet alleen delen ze hun beroep, maar tevens hebben ze een romantische relatie. Dan blijkt dat Rose een terminale vorm van kanker heeft en samen met haar stiefzoon besluit ze om samen nog een laatste opdracht aan te nemen.

rare film dit. Kan hem niet echt goed plaatsen. Gooding Jr zet een prima rol neer, daar ligt het niet aan maar eh.. 't is allemaal een beetje bizar.

avatar van fritsy
sounds like Mr. and Mrs. Smith!!!

Is inderdaad een " rare " film.
Is absoluut geen misdaad/actie film, maar 100% drama...
En dan wat mij betreft 1 van de slechtste.
Er zitten voor mij slechts 3 leuke / verrassende scene's in..

Verdient de titel : Chickflick, nog niet eens.

* Kijken als je echt helemaal niks anders meer hebt liggen..

Alleen de erotische spanning tussen Helen Mirren en Cuba Gooding Jr kon ik wel waarderen.

niks aan

avatar van Alba
Vanavond gezien... ik vond de film helemaal niet slecht !
Wel speciaal, maar goed geacteerd en soms wat voorspelbaar.

Ik vind de geplaatste reacties op deze film wel heel streng.

avatar van james_cameron
Sfeervol, maar soms wat traag en overdreven vormgegeven misdaaddrama. Mooie zwijgzame rol van Gooding Jr. en Mirren is goed als altijd, maar Dorff is een nogal standaard bad guy. Het intrigerende verhaal wordt redelijk goed uitgewerkt en de film beschikt over prima camerawerk, maar sommige plotlijnen worden niet genoeg uitgediept en het einde is onbevredigend.

Ik vond het in tegenstelling tot velen hier een mooie film.
Mooi gespeeld en leuke combi van aktie vs. drama.

Inderdaad een beetje een "rare moeder/zoon relatie" in deze film maar de film bleef wel boeiend tot het eind.

Toch wel een leuke film !!!!

pretentieus wangedrocht het scenario wil diepzinnig zijn maar gaat alle kanten uit. film slaagt echt op niets, vermijden die boel

avatar van Rosenrot
Ik vond het een hele rare film maar zo mooi in beeld gebracht. Het blijft inderdaad een beetje een raar verhaal die verhouding tussen "ma"en Cuba. Als ik terug kijk op de film was hij niet slecht alleen een beetje pretetiues maar hoe het geheel in beeld gebracht was vond ik wel heel mooi.

jimbo79 schreef:

Kan me bij deze recensie het beste vinden.
Merkwaardige film.
Op een leuk begin en bloedig einde na valt er weinig te beleven aan deze shadowboxer.

avatar van Chrisjuh
Aan de acteerprestaties van Helen Mirren en Cuba Gooding Jr. ligt het wat mij betreft zeker niet (die vond ik beide erg goed!), maar verder vind ik deze film vooral vaag en uiteindelijk niet erg boeiend. 2,5*

avatar van matthijs_013
Het gaat helemaal nergens over. Hoe heeft zo'n film in hemelsnaam zo'n prachtcast kunnen verzamelen?

avatar van .Marjo.
wazig verhaal en niet boeiend, toch nog 2,5 ster voor de acteerprestaties

avatar van alec
Aparte multi-culti film.
Goed geacteerd, mooie sfeerbeelden maar een veels te warrig verhaal. Visueel goed maar inhoudelijk minder.
Een *2.0

avatar van jpbols
De film gaat werkelijk nergens over het aloude verlangen dat huurmoordenaars ook mensen zijn met gevoelens wordt wel weer erg doorgevoerd, geen aanrader

avatar van Noodless
Het verhaal verloopt traag en is niet echt interessant. Ook heel voorspelbaar en spanning zit er ook echt niet in.
De paar mooie sfeerbeelden paste niet bij het verhaal en de acteurs.
Het slot ziet je al van mijlen ver aankomen. 4/10

avatar van Najade
Inderdaad vaag filmpje! Jeetje, wist niet dat t een half porno filmpje was. Wel goed dat mister Dorf een condoom draagt, maar ik had t niet hoeven zien, whahahaha!
Eerste helft was goed, t leek of er een doel was, iets naartoe te werken, maar t blijft steken en wordt vager en vager, tot je een voorspelbare einde hebt.
Cuba goed als altijd! Vind em geweldig als acteur..

Boeiende, creatieve en integrerende film met al weer een sterke Hellen Mirren (zij geeft zoveel diepte aan het karakter van de huurmoordenares) en verrassend overtuigende en geloofwaardige Cuba Gooding Jr. Wat een lijf heeft die man! Intelligente verhaallijn, vol met geweld, bloedvergieten en seks. Ik ben het dus oneens met alle geplaatste berichten.

avatar van Leo1954
Wat een film zeg! Hellen Mirren is buiten categorie, ik vond de hele film verrassend. Cuba Gooding speelde geweldig, het verhaal had een enorme onderhuidse spanning, was origineel en zo prachtig donker. Onbegrijpelijk, de lage waardering. Ik geef het volle pond!

Zonde dat Cuba zich hiervoor heeft uitgeleend. Jammer jammer jammer.

beetje aparte film, er zit niet echt een duidelijk verhaal in. De relatie tussen Gooding en Mirren was ook moeilijk te interpreteren.

Flarden van de film leken wel een Nederlandse film met nikstoevoegende sexscenes (die griet die gluurde naar het douchen van Gooding bijv. )

Zoals meerdere personen hier al gezegd hebben is het een aparte film.
Maar met Cooba toch nog om redelijk weg te kijken op een Zondag middag.
Maar geen knaller.