Reach Me (2014)

Alternatieve titel: Out of Sight

geregisseerd door John Herzfeld
met Sylvester Stallone, Tom Berenger en Lauren Cohan

Een voormalig American football coach heeft een zelfhulpboek geschreven genaamd 'Reach'. Het boek krijgt steeds meer bekendheid op internet maar de auteur weigert om uit zijn schuilplaats te komen en zich bekend te maken. Het boek is van invloed op een twaalftal mensen welke allen inspiratie halen uit het boek en wiens levens elkaar daardoor kruisen.

avatar van FunkStarr
Sly weereens in een drama film kijk hier wel naar uit. Rest van de cast is ook interessant te noemen.

Een keur aan acteurs van naam hoeft geenszins garant te staan voor een goede productie. Dat kwam vooral door de ontelbare plotlijnen waarin de boodschap van zelfhulpgroepen op een satirische wijze werd benaderd en de fascinatie voor het spirituele in combinatie met een mix van melodrama en geforceerde zwarte humor centraal stonden. De op zichzelf stuwende, maar vaag blijvende verhalen, met absurd excentrieke en clichématige personages stonden bol van de seks en het geweld. Maar meer ontwikkeling had geen kwaad gekund; de productie bleef voor mij teveel een anticlimax.

avatar van eppo349
Jaime Oliver als Thomas Jane. Die gast kan meer dan koken!

avatar van schumacher
Stallone fan maar ik heb de film gewoon niet afgekeken, ik vond die echt niet goed.

avatar van snarfje5508
Wie een Stallone-film zoekt moet hier niet zijn. Merkwaardige rolprent die om de een of andere reden toch blijft boeien. Het doel van de film ontgaat me verder maar als je niets te doen hebt is het niet geheel tijdverspilling. Maar hoger dan een 2,5 kom ik niet. En wat is Berenger oud geworden......

stallone stallone, waarom doe je ons dit toch aan, why. waarom niet gewoon een rambo 5 of zo.

avatar van Noodless
Het verhaal kon me totaal niet boeien, al die verschillende verhaaltjes ( vaak saai ) die dan op het einde samenkomen in een anticlimax. Rare film met heel wat bekende gezichten. 4/10

avatar van FunkStarr
Inderdaad een nogal flauwe film, heb hem ook niet af gekeken en denk dat ik dat ook niet ga doen. Overslaan deze.

avatar van DragQueen
Flauwe en weinig verheffende Drama film. Het verhaal raakt kant noch wal. Het is mij ook niet duidelijk wat Stallone hier hoopt te vinden. Weinig verheffend, en het geheel kwam me wat te geforceerd over allemaal. Het keurkorps aan acteurs kan de prent ook niet redden. 1,5 Ster.

Ondanks de grote cast, met verschillende grote (en minder grote) namen, vond ik deze film toch maar matig.
Het verhaal heeft weinig boeiends te bieden en een drama vond ik het ook al niet.
Eerder een, mislukte, komedie.

avatar van Rickyman
Een film met een leuke cast, maar verder is er niks leuks of interessants aan. Veel te saai.

avatar van Metalfist
When you're on a mission, nothing else matters. Not food, not hygiene, not women

Toch vreemd hoe sommige films aan je voorbij kunnen gaan. Ik ben al een aantal jaar bezig om alles van Sylvester Stallone te zien en blijkbaar is Reach Me me bij het uitkomen nooit opgevallen. Vreemd, want hier zitten best wel leuke acteurs in (Kelsey Grammer! Danny Aiello! Danny Trejo! Terry Crews!) en ik ben altijd wel in de mood voor zo'n mozaïekfilmpje. Hoog tijd dus om daar eens iets aan te gaan doen en gisteren op een rustig momentje eens voor gaan zitten.

Het resultaat is echter maar zozo. Reach Me volgt het vertrouwde pad dat je bij dit soort films kunt verwachten en het duurt niet lang of de verschillende verhaallijnen komen allemaal samen bij elkaar. Standaard uitwerking dus voor dit soort films en het is altijd wel fijn om te zien hoe dit op een ietwat geloofwaardige manier bij elkaar komt. Let vooral op het woord 'geloofwaardig' in de vorige zin, want vaak hangt het met haken en ogen aan elkaar. Dat is bij deze Reach Me niet anders en toch blijft het wel boeien. Alleen jammer dat niet alle verhaallijnen altijd even interessant zijn. Heel de verhaallijn met die bimbo Denise-Denise (enkel de verwijzing naar het gelijknamige Randy & the Rainbows was wel leuk) is bijvoorbeeld compleet verwaarloosbaar. Alles draait uiteindelijk om het zelfhulpboek waaruit iedereen inspiratie put en de zoektocht naar wie de geheimzinnige auteur.

Vooral gezien voor Sylvester Stallone dus. De rol van hoofdredacteur gaat hem echter niet zo goed als je het mij vraagt. Stallone heeft in het verleden al wel bewezen dat hij de moeite waard kan zijn in een drama film, maar hier verliest hij zich wat teveel in een typetje. Gelukkig is er nog een grote verscheidenheid aan andere acteurs. Kelsey Grammer mag even in een kleine bijrol opdraven, ook Danny Trejo doet aan het begin nog even mee en wie wat bekend is met het superheldenwereldje van de laatste tijd zal ook veel bekende gezichten zien opdraven met onder andere David O'Hara (Gotham en Agents of SHIELD), Thomas Jane (Punisher) en Elizabeth Henstridge (Agents of Shield). Terry Crews mag ook nog even de spieren laten rollen en let vooral ook nog op die andere Stallone, namelijk Frank. Die laatste neemt zoals gewoonlijk ook de soundtrack voor zijn rekening.

Hier en daar bijzonder lelijk geschoten (die zwart-wit flashbacks met dan het zelfhulpboek in kleur..) en toch zit hier best wel iets in. Toffe cast in ieder geval en genoeg verschillende verhaallijnen om een wat mindere plotlijn snel te doen vergeten. Het zal echter maar bij één kijkbeurt blijven vermoed ik.

Nipte 3*