• 8.226.733 stemmen

Are You in the House Alone? (1978)

Thriller / Drama | 96 minuten

Genre: Thriller / Drama

Geregisseerd door: Walter Grauman

Met onder meer: Kathleen Beller, Blythe Danner en Dennis Quaid

Over Are You in the House Alone?

De 16-jarige studente Gail Osborne - die een passie heeft voor fotografie - is sinds kort in een kleiner dorpje gaan wonen. Haar ouders vonden de grote stad te gevaarlijk. Tegen haar moeders advies in begint ze te daten met een jongen genaamd Steve. Wanneer ze op een dag een vreemde brief ontvangt, denkt ze dat een vriendin een grap uithaalt. Dit blijkt niet het geval te zijn. Gail blijft echter vreemde brieven krijgen en wordt later zelfs telefonisch gestalkt...

Gail Osborne

Steve Pastorinis

Jessica Hirsch

avatar van melanie178

melanie178

Dit is de eerste film in de "When a stranger calls" serie.

Ik heb deze film jammer genoeg zelf nog nooit gezien, maar m'n moeder heeft het er al jaren over. Ben dan ook hard op zoek naar deze film op DVD maar da's tot nu toe nog niet gelukt......

Ben erg benieuwd!

avatar van illogical

illogical

Ik wil deze ook erg graag zien.

Jammer dat ie nergens te krijgen is...

avatar van brucecampbell

brucecampbell

zeer goede tv-drama/thriller die veel films heeft beinvloedt zoals 'scream', 'when a stranger calls' en andere.

verwacht geen bloedigere film, maar een psychologisch drama over een meisje dat geterroriseerd wordt. een 3,5

avatar van melanie178

melanie178

Ik ben nog steeds op zoek naar deze film, kan iemand mij helpen???

avatar van mikey

mikey

prima tv-werkje over telefoonterreur, enge briefjes plus een mooi schoolmeisje dat dit allemaal moet ondergaan, met mooi voyeuristisch camerawerk (mooie camera-bewegingen vooral), enge trappen, schaduwen en dat soort standaard elementen. De film kent helaas een langdradig middenstuk. En het slotakkoord is slechts een flauwe soap over het slachtoffer en haar stalker. Ook zitten en enkele onwaarschijnlijkheden in. Maar toch oogt de film degelijk.

Liefhebbers zullen dit prima vinden.

Niet zo goed als When a stranger calls (back), Black Christmas of Someone is watching me.

avatar van mikey

mikey

Ik bedacht me vandaag dat het soecifieke traplopen in deze film misschien ook wel eens uit de ecorcist kan komen ipv psycho of black xmas. Dan heb ik het niet iver de spider maar over karras.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Langdradige, standaard tv-thriller die behoorlijk gedateerd aanvoelt. Kathleen Beller, die in veel tv-films speelde, begon na een tijdje op mijn zenuwen te werken. Ook het verhaal en het einde wisten mij niet te overtuigen. De film stond al jaren op mij "to see list" en ik had er meer van verwacht.

De film kreeg een Nederlandse vhs-release (Video for Pleasure) en werd op dvd uitgebracht als double feature dvd samen met The Initiation of Sarah uit hetzelfde jaar. Deze vind ik beter (en spannender) en kreeg ook een Nederlandse vhs-release op Video for Pleasure.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19440 berichten

De titel alsook de premise deed veronderstellen dat het om een home invasion filmpje ging, misschien zelfs een slasher. Een horrorfilm is het zeker niet, ook het label thriller is eerder licht toegekend. Het is vooral een drama waarin het stalken van de mooie Kathleen Beller dmv briefjes en telefoontjes 1 onderdeel is van het verhaal. Het draait eigenlijk in het algemeen om de problemen in het gezin. Voor 2/3 van de film krijg je vooral drama voorgeschoteld en het thriller gedeelte is vrij snel voorbij. Daarna is het dus de nasleep van de verkrachting die naar mijn mening toch maar pover wordt uitgewerkt. Je krijgt de typische victim blaming en het moralistische en prekerige gedoe enerzijds van een van de leraressen, je mag niet vluchten van het probleem. De advocate die al meteen de handdoek in de ring gooit want de dader maakt immers deel uit van een belangrijke familie. De beste vriendin die natuurlijk niet het slachtoffer wil geloven. Behoorlijke maatschappijkritiek wel op de aanpak hoe zulke zaken destijds werden aangepakt, maar de film toont eigenlijk te weinig lef, komt niet tot een echte conclusie en laat behoorlijk wat onafgewerkte eindjes open.

avatar van ZAP!

ZAP!

• 1908 stemmen

Trailer voor de blu-ray driedubbel uitgave (samen met Calendar Girl Murders (1984) en Child in the Night (1990)) van Vinegar Syndrome.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Prima tv-film die ik juist wél verrassend modern aan vond voelen, met vragen over de schuld bij het slachtoffer neerleggen en waarin openlijk over seks wordt gepraat. In een tv-film, uit Amerika, in de jaren '70 - ik was zeer verbaasd. Verwacht geen slasher, maar wel een productie die bij vlagen spannend is, en met keurig spel van Kathleen Beller, Dennis Quaid en Blythe Danner als de moeder. Leuk!

Gedraaid in dezelfde periode als Halloween - Quaid moest die afzeggen omdat hij zich hier al aan verbonden had. Jammer dat Are You... toch wat ondergesneeuwd is geraakt naast Halloween en ook Black Christmas - misschien door het feit dat het een tv-film betrof en niet of minder in de bioscoop werd gedraaid. Ik gun dit ouwetje graag nog wat bekendheid.