Killing Car (1993)

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Jean Rollin
met Tiki Tsang, Frederique Haymann en Jean-Jacques Lefeuvre

Een Chinese schoonheid gebruikt haar charmes om haar slachtoffers te lokken om ze dan blijkbaar zonder enige reden neer te schieten. Volgens een vast ritueel plaatst ze nadien telkens een miniatuurautootje op het dode lichaam. Twee inspecteurs nemen de zaak in handen en gaan op zoek naar haar. Ondertussen zet de moordenares haar macaber spel verder. Ze bezoekt een man met verbonden aangezicht, zegt hem dat haar taak is volbracht, om hem vervolgens eveneens te vermoorden. Maar wat is haar motivatie?

Vanaf 17 september te koop op dvd (De Filmfreak)

avatar van jeroentjuhhhhh
Gelukkig niet al te representatief voor z'n werk. Een beetje het nageboorte van zijn oeuvre. Best vermakelijk, maar valt al snel in herhaling en weet überhaupt niets verrassends te bieden. Voelt nogal 70's aan en mikt vooral op wat typische sleazy elementen.

Cult Movies Reviewed: Killing Car (1993, Jean Rollin) - dvd recensie - cultmoviesreviewed.com

avatar van Halcyon
Waardeloze pulp. Killing Car bestaat vrijwel uitsluitend uit een aaneenschakeling van knullige achtervolgingen en schietpartijen waarbij doelwitten van op minder dan twee meter afstand consequent gemist worden. Het trieste dieptepunt is ongetwijfeld de scène waarin een man achtervolgd en meermaals beschoten wordt, waarna hij doodernstig tegen zijn vriendin opmerkt: “Ik denk dat ze mij moet hebben.” Tevens heeft de film te lijden onder goedkope en smakeloze erotiek. Maar het moet gezegd, Rollin heeft daarentegen wel een uitstekend oog voor vrouwelijk schoon. Eén scène mag bovendien niet onvermeld blijven, namelijk die waarin actrice Tiki Tsang één van haar doelwitten aanvalt met een zeis, waarop diegene zich op haar beurt verdedigt met een riek. De choreografie van het gevecht is even onbeholpen als de rest van de film, maar het idee op zich is goud waard.

Uitgebreide recensie: Killing Car (dvd) - schokkendnieuws.nl

ipman-99
"Pulp. Cult. Crime. Thrilling. Erotiek." ... '' !!!

Fantastische Misdaad - Thriller van Jean Rollin !!! Aparte pulp van Jean Rollin ("The Sidewalks Of Bangkok") ! Wie Jean Rollin kende (want de man is in 2010 overleden) weet dat deze regisseur pulp heel veel mengt met schaars geklede dames en heel veel naakt ..., dat is hier niet anders ! Jean Rollin maakte er een low budget misdaadverhaal van waarin we Tiki Tsang een heleboel mensen zien vermoorden ... , 9 op de 10 door ze gewoon af te knallen ! Actrice Tiki Tsang in haar eerste en tevens enigste filmrol zet een ijskoud personage neer ... waarin we op het einde van de film weten wat haar beweeg 'redenen' waren ! Wie rekening houdt met de factor low budget ... komt zeker niet bedrogen uit !!!