The Veteran (2011)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Matthew Hope
met Toby Kebbell, Brian Cox en Tony Curran

Soldaat Robert Miller keert terug uit Afghanistan, maar hij kan niet reïntegreren in de samenleving. Hij vindt een baan als undercoveragent en schaduwt hierbij vermoedelijke terroristen. Dan raakt hij geobsedeerd door een jonge Engelse-Aziatische vrouw en wil hij haar redden uit de klauwen van een groep fanatiekelingen. Wanneer zijn plan om de fanatiekelingen te vermoorden wordt gesaboteerd door de veiligheidsdienst, is hij woedend. Wanneer hij het heft in eigen hand neemt, begint hij aan een zoektocht naar rechtvaardigheid met verwoestende gevolgen.

avatar van leo710
Goeie en spannende film, heeft geen happy end.

RuitenAas
Lekkere aktie!

avatar van vranque
Verrassend goede film. In alle opzichten. Locaties waren prima, grauw en brits dus zoals we vaak gewend zijn en er werd ook redelijk sterk geacteerd. In ieder geval overtuigend. Het verhaal is wat dunner maar het einde vergoed erg veel. Niet hoogstaand maar zeker geen standaard thrillertje.

The Veteran is een prima drama/thriller en weet de aandacht goed vast te houden ook een uitstekende setting en goed acteerwerk zetten deze film op een hoger plan.

Dat kleine broertje zouden ze dood moeten knuppelen... Wat een misbaksel.

avatar van brave71
film waar veel meer in had kunnen zitten.
Acteerwerk is goed, maar de actie laat cker te wensen over en de beslissingen die gemaakt worden slaan soms nergens op.

einde van de film vond ik ook niets.
matig, ga ik cker geen tweede keer kijken.

Gewoon verveeld tijdens de film, bijna geen actie gezien en laatste scene sloeg echt alles....
Als je alles hierboven bij de beschrijving leest verwacht je een film zoals shooter, nou dat viel vies tegen. Jammer van mijn avond
voor een drama/thriller zou deze er best mee door kunnen voor 2,5 sterren, acteerwerk was ook best aardig. Maar zeker geen actie/thriller.

avatar van usr14112
Sterke film. De sfeer en het acteerwerk is prima in orde. De actie is strak en realistisch. Het verhaal is op sommige momenten ietwat dun maar in het geheel gezien best in orde. Aangenaam verrast en wat mij betreft een aanrader.

Deze lowbudget actiethriller kent nauwelijks spannende momenten, de actiescènes zijn niet overtuigend te noemen en het verhaal heeft 'n haperend plot en een teleurstellend einde. De regisseur haalt duidelijk zijn inspiratie uit de Bourne triologie, maar haalt dat niveau bij lange na niet. Jammer voor Toby Kebbell want hij speelt een prima rol.

Typische "Britse soldaat met trauma terug uit Afghanistan, weet niet wat ie moet doen" film. Verhaal ontwikkelt zich echter aardig, wordt zelfs nog even spannend. Viel uiteindelijk niet eens tegen.

avatar van zeemeerna
aangenaam verrast door deze film. Dacht dat het weer zo'n doorsnee actie-film zou zijn met Jason Satham ofzoiets, maar deze was veel subtieler en het hoofdpersonage perfect gecast. Niet te cool en te stoer. Was hier een andere acteur voor gekozen dan was de film waarschijnlijk minder goed geweest. Qua actie valt het idd tegen, maar er zit spanning in en een goede sfeer. Het einde vind ik juist heel goed.

avatar van zorro
aardige film goeie spanning voorral het einde

Ik ben het met 'jeandb' eens, het idd een typische "Britse soldaat met trauma terug uit Afghanistan, weet niet wat ie moet doen" film. Met een script met 'een ik weet niet een goed eind eraan te breien' eind. Nergens was de film echt over de top tot het eind. Pief paf poef trek eens aan zijn snuit en ineens was het verhaaltje uit. Dat onwaarschijnlijke eind was wel jammer.Verder goed gecaste hoofdrolspeler. Dat heb ik hierboven ook al gelezen.

avatar van superkooi
Ik vond het een goede film en een goed spelende hoofdrolspeler. Het ontbreken van overdadige filmmuziek vond ik in deze film goed uitpakken. De spanning wordt goed opgebouwd met een climax waar je van moet houden. Het eind vond ik helemaal niks, maar dat is een kwestie van smaak. Ook heb ik niet helemaal begrepen wat er nu met de dame in kwestie is gebeurt. Voor mij gewoon een goede film dus. Met een ander eind had ik hier wel 3,5 ster voor overgehad. Nu 3.

avatar van james_cameron
Vlakke, qua plot en personages behoorlijk slecht uitgewerkte aktiethriller. Met de sfeer (lekker grimmig) en de aktiescenes (bloederig) zit het gelukkig wel snor, waardoor de film het aanzien nog net waard is. En Kebbell is overtuigend in de hoofdrol. De subtiele soundtrack draagt absoluut bij aan het neerzetten van de juiste sfeer, vooral in het begin van de film. Tegen het einde gaat alles helaas ten onder in een nogal nihilistische orgie van geweld. Het plot kent interessante elementen, maar het is allemaal net iets te ongeloofwaardig.

Raffael77
stinissen schreef:

Dat kleine broertje zouden ze dood moeten knuppelen... Wat een misbaksel.

Mee eens.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Intrigerend intuinertje.

The Veteran kent, ondanks de voorspelbare route die het verhaal volgt, een aantal prima acteerprestaties en een lekker grauw sfeertje. Met dank aan de uitzichtloze aanblik van een criminele Engelse treurwijk. De onderhuidse spanning werkt en Kebbell intrigeert, maar wanneer het verhaal zich tegen het einde ineens in allerlei vreemde bochten wringt en het hoofdpersonage nogal gemakkelijk telkens op de juiste plek is, valt de film alsnog door de mand. En dat is jammer, want voor driekwart van de film zou je er bijna intuinen, het aardige niveau kon schijnbaar niet worden vastgehouden.

Redelijk.

avatar van RickZ
Britse misdaadfilm met huurmoordenaars en een oorlogsveteraan, met veel geklets en maar weinig actie. Het einde is nog wel okee (en lekker bloederig). Desondanks toch geen voldoende.

Ik zet de film net op en na 30 seconden begin ik al te lachen.

Iedereen met een beetje filmkennis ziet dat de eerste scene letterlijk gejat is uit casualties of war.

zal ik verder kijken? ... ik twijfel. Nou goed... vooruit.

Na een uur wist ik eigenlijk nog niet waar ik naar zat te kijken...waardeloos....

Beetje aparte film; de grimmige sfeer en de locaties komen prima uit de verf, maar het verhaal laat te wensen over. Het is niet echt duidelijk waar het verhaal naartoe wil, want de gangsters in zijn wijk hadden ineens ook te maken met het complot omdat?? Plus wat is er nou uiteindelijk met het meisje gebeurt?? Kortom een aantal belangrijke vragen die in mijn optiek niet worden belicht. Het acteerwerk was daarentegen wel prima verzorgt, een krappe voldoende! 2.5*

avatar van winke082
Prima actie film. Helemaal niets mis mee. Goede acteurs met harde acties.
Het verhaal is een tikkeltje onsamenhangend maar gewoon je verstand op nul en blik op actie.
Ja toch?

avatar van chantal29
wat een drama dit zeg

avatar van joey1973
Goede sfeer, goed geacteerd al had er meer uit gehaald kunnen worden. Het hele "gangstergebeuren" had weinig toegevoegde waarde en had net zo goed weggelaten kunnen worden. In plaats daarvan hadden ze zich beter op een wat beter einde kunnen concentreren, zonder al die losse eindjes. Zonder het belabberde einde had ik 4 sterren willen geven, nu slechts 3.

avatar van Le Professionnel
Had een goede film kunnen zijn maar na 45 minuten loopt de film een beetje vast het einde daartegen was wel weer goed.

avatar van erpunited
Redelijke film. Matig geacteerd. Wel goede actie. Het verhaal begint aardig maar daarna zwakt ie af

Prima actie film, past in de tijd dat de achterbuurten van Engeland nogal gevaarlijk zijn.

Ik kon het einde wel waarderen, is weer eens wat anders dan een Rambo einde. Mensen die
klagen over de actie, dit is tenminste wat realistischer dan die Hollywood over de top crap!

Verhaal is af en toe wat lastig te volgen, maar met knap acteer werk een meer dan prima film.

avatar van DDT
DDT
die film viel me tegen zeg en zo stom einde pffff,khad echt hoge verwachtingen..........

wazig verhaal , laatste stukje van de film was zeker de moeite

Sterke film in het geheel , tenminste dat vond ik, zojuist gezien. Bijzonder vond ik vooral de inbreng van complottheorieën veelal geassocieerd met de aanslagen 9/11, de dealer doet voornamelijk hele interessante uitspraken en dat boeide me überhaupt de hele film door, ook de misdaad/de actie en inderdaad vooral de laatste scene waren allemaal goed aangepakt, hoofdrolspeler deed het heel goed en ook zijn persoonlijk drama als Veteraan vond ik een goede inbreng in het verhaal, sfeervolle film en dat heeft aan de gehele casting gelegen, zal niet zeggen een Must See maar zeker wel een aanrader voor wie dan ook die zich thuis voelen in de genres Thriller/Misdaad & zeker actiefans komen niets tekort, goed vermaakt.

Goede actie film, goed acteert. Eindelijk een film die de waarheid over de oorlog Irak en Afghanistan onthult.