Il Raggio Infernale (1967)

Alternatieve titels: Danger!! Death Ray | Nest of Spies | Death Ray

Italië / Spanje
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Gianfranco Baldanello
met Gordon Scott, Maureen Delphy en Nello Pazzafini

Professor Carmichael heeft een dodelijk laserwapen ontwikkeld dat alleen voor vredige doeleinden gebruikt mag worden. Een groep boeven heeft echter wat anders in de zin en hij wordt ontvoerd en meegenomen in hun onderzeeër. Het is aan de spion Bart Fargo om hem terug te halen. Dat zal echter niet gaan zonder de nodige vechtpartijen met een stel slechteriken en intieme ontmoetingen met een aantal mooie vrouwen...

avatar van Vinokourov
Terend op de Bondsuccessen van ondermeer Dr. No en Goldfinger, kwamen er in de jaren '60 allerlei extreem foute Bond-ripoffs op de markt. Danger Death Ray is er zo'n één. Het plot is simpel: een laser ('for peaceful purposes' melden de bouwers) kan alles en iedereen vernietigen en het erge is dat het in verkeerde handen valt . Secret Agent Bart Fargo steekt daar een stokje voor en wat de kijker vervolgens te zien krijgt is een aaneenschakeling van ridicule actiescenes en achtervolgingen. Redelijk amusant dus.