20,000 Leagues under the Sea (1997)

Verenigde Staten / Australië
Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Rod Hardy
met Michael Caine, Patrick Dempsey en Bryan Brown

Op verschillende plaatsen in de oceanen zijn schepen aangevallen en vernietigd, maar niemand weet door wie of wat. De wetenschapper Pierre Arronax heeft een theorie, namelijk dat het een onderzeewezen is dat uitgegroeid is tot fenomenale grootte. Samen met zijn vriend Cabe Attucks gaat hij op zoek naar het wezen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
het moest er een keer van komen, twee verschillende films met dezelfde titel uit hetzelfde jaar

voorlopig hou ik de imdb oplossing maar even aan ("I", "II", "III" achter de titel)

Toch een goede film. Michael Caine is echt goede acteur. Ook het einde van de film is echt mooi gefilmd.

Ik vond het een vreselijk matige film; slechte ''dialogen'', matig acteerwerk (jazeker, ook van Michael Caine!), veel onlogische handelingen, verkeerd muziek gebruik, etc. Zelfs de special effects vond ik matig....of ben ik soms verwend....?
Het leek wel de versie uit 1916, maar dan met ingekleurde beelden...
Kortom; matig, niet boeiend, knullig enzo.
2 sterretjes....

avatar van Exploitation
Wat een bagger verfilming van het klassieke verhaal.
De Disney verfilming is echt vele malen beter. Slecht geacteerd, slecht gefilmd, en de onderwater scenes zijn echt totaal niet geloofwaardig. 1,5*

avatar van kirk douglas
ondanks enkele bekende koppen is deze film niet veel aan.
saai avontuur en stom liefdesverhaaltje.
de effecten zijn nog redelijk te noemen.

avatar van markel66
Wat een verschrikkelijk slechte film is dit.

Zwaar overacteren door de hele film heen, slechte effecten.

Ik snap niet dat Caine zich hiervoor leent.

avatar van Phantasm
Aardige film die lekker wegkijkt, leuk om een keertje gezien te hebben.