ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Hampton

Met onder meer: Bob Hoskins, Patricia Arquette en Gérard Depardieu

Over The Secret Agent

Adolf Verloc is een dubbelspion die zowel voor de Britse als de Russische regering werkt en zich voordoet als een anarchistische beweging in Soho, Londen. Als zijn oversten hem opdragen de anarchisten te verraden en het Greenwich observatorium op te blazen, schuift hij de job door naar zijn zwager. Als die bij de explosie dodelijk getroffen wordt, brengt Verloc zichzelf en zijn familie in groot gevaar.

image

avatar van wwelover

wwelover

• 2068 berichten

Ik was een beetje verbaasd over deze film, ik verwachte een hoofdrol voor Christian Bale, door de hoes van de DVD. Maar hij speelt er enkel een kwartiertje in mee. En ja de film is nogal teleurstellend. Ik vond hem saai en totaal niet pakkend. Terwijl het verhaal opzich wel meer in zich heeft. De film wordt nog een beetje staande gehouden door de cast en vooral door de wel prachtige muziek.

De cast is uitstekend. Robin Williams vond ik goed in zijn kleine rol, maar ook acteurs als Gerard Depardieu en Bob Hopkins waren sterk. En de rol van Bale was wel aardig, maar niet iets wat hem ligt.

avatar van gondwana

gondwana

wwelover schreef:

idd, lag helemaal niet aan acteerwerk, ligt eerder aan tempo en wat ongeïnspireerd camerawerk, zat veel meer potentiëel in maar kwam er wat mat uit...

avatar van eavymetal

eavymetal

wwelover schreef:

Ik verwachtte ook dat Christian Bale een hoofdrol in deze middelmatige film zou hebben, maar ik ben vooral teleurgesteld in het feit dat het goede verhaal door de regisseur niet goed is uitgewerkt.

avatar van frolunda

frolunda

Ik vond het echt een martelgang om hem uit te kijken,zo verschrikkelijk saai en verspilling van talent.Dan was de versie van Hitchcock hiermee vergeleken een meesterwerk.

avatar van Querelle

Querelle

Secret Agent van Hitchcock is geen versie van dit verhaal, maar van Somerset Maugham.

Deze is van Joseph Conrad.

avatar van frolunda

frolunda

Weer wat geleerd,Querelle dank je

avatar van centurion81

centurion81

• 1957 berichten

Wél een enorme aanrader: de soundtrack van deze film door Philip Glass